NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

lördag 21 januari 2012

Långshyttan 20120121

Fick en faktura från Arnold på Stockholms närradio förening på 504skr.
Ska normalt vara 465skr för ett kvartal.
Frysen är jag tycker det kändes kallt i lägenheten idag.
Vädrar alltid ut i alla fall blir då ännu kallare.
Har haft min mormors fd gubbe Bosse Aspnäs död 1997 sista tränings byxorn han fick på sjukhuset där han senare dog på natten i stroke 74år.

De är super varma samt en gammal tränings jacka.
Näsan rinner har varit nära minus 15 i natt i Stockholm bara några minus.
Pratade med Georg i studion han har + 14C inne till slut bröts samtalet.

Jag blir tokig på vinter och snö och kyla jag blir så inne sittandes.
Man stelnar till så man orkar knappt röra sig.

Kollar in kartor och laddade ner och skrev ut lite olika kartor några upp satta i lägenheten.Ser att Falun är inga problem att cykla till.
Nån mil så når man en väg utmed sjön Runn som bär uppåt Hosjö och tätorten.
Borlänge samma Säter samma och Hofors samma.
Via Stjärnsund kan man komma uppåt Storvik och Sandviken.
Och alla små orter och byar och gårdar ofta med lustiga ortsnamn.

Ni kanske läst om Fjukkby i Uppsala län.
Jag har själv ofta tagit bilder just på orts namnen nere i upplands landsbygd.

Söndag ska bli minus två lätt snö fall behöver komma ut.
Kanske inte kommer så långt man tappar så mycket kondition.
Ska lägga autogirot om nytt el avtal med Fortum på lådan.

Slängde några gamla falu korvs bitar som blev bort glömda tyckte det började lukta de var lite kladdiga.
Ja och en massa ostskivor har kollat dem de såg ok ut länge men idag grönt mögel bara slänga.

I fortsättningen köpter jag bara små förpackningar med en mindre mängd färdiga ostskvivor.

Liksom man ofta kör potatis skalaren och sedan tar tid att koka potatis.
Sedan får mycket potatis slängas den är så kladdig.
Jag försöker röra mig lite omkring i lägenheten inte bara sitta här i vardags rummet och data bordetoch studio bordet.

Internet betyder mycket som sagt jag lagar mat fixar kaffe och sånt.
Främst efter natten är jag mycket trött!
Längtar efter våren och värmen fåglarna hörde jag sjunga i Östansjö så det kommer när dagarna blir längre snart.

Vintern är lång men det varar ej för evigt.
Bättre tider kommer!
Mörkret gör oss trötta helt klart.
Jag dricker ej läsk även Scheppes är slut.
Försöker dricka nåt som är nyttigt så man piggnar till.

Tre datorer som varje dag ska underhållas scannas men det är alltid ok.
Nästa vecka bör inspelning av program kassetten ske.
Har camo byxor samt tröja från SD Nationell Solidaritet.

Lyssnar på shureradio.com ett program med 20.000 webstationer.
En som bara spelar Beatles detta med tre datorer och internet gör att min hjärna får jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!