NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 10 januari 2012

Långshyttan 20120110

Tvättade mig och duschade åt fläskkaré med sås och potatis färdigt från ica.
Kallt ute men måste ändå ut måste få luft går ej att bara sitta vid datorerna hela dagarna.

Ingen vind lågt stående sol hyfsat med snö en fin vinterdag i Långshyttan.
Där Hyttgatan tar slut börjar skogen och alla dess fina stigar och vandringsleder.
Det bär uppåt kraftigt sedan ser man mobil masten kommer en kort film någon varning kom upp kanske dåliga batterier.
Mp3 spelaren verkar tåla kylan bra spelade in Gunnar 20120110.
Det är inte bara Kim Blomqvist som lyssnar nu finns förutom en inbäddad spelare för varje program utan en länk att ladda ner samt länk till poddradion för denna program serie.

Såg en del djurspår i snön älg helt klart två klövar det började snöa kraftigt igår kväll.
Såg även en del andra mindre och väldigt små djurspår i snön.
Ska finnas småvessla,mård.lodjur osv.

Nåväl gick så jag till slut kom ut på den skogsvägen som tar slut i en vändslinga jag var ju ovanför på berget en gång och spelade in.

Kom ett fjärrflyg från Arlanda och störde inspelningen långt efter planet högt där uppe kom själva flygbullret lite lagom för att retas med mig.

Gick sedan nerför skogen där jag har gått en gång förut och trots kylan rann vattnet rent och klart.

Först från vänster till höger om stigen längre ned kommer vattnet från höger.

Går sedan under elljusspåret och under vägen mot Laggabacken/Hinshyttan och rinner ut i sjön Rällingen.

Trots toppluva och varma vantar osv frös jag.
Solglasögon pilot med spegelglas gick sönder om jag ej kan fixa dem.
Har beställt nya troligen är det fem gånger förut dessa har gått sönder.
De är tämligen billiga från:

www.snyggabrillor.se 149kr blir med kort 178skr.
Bara lossna så där på sidan utan vidare va?
Idag hördes lekande barn vid Ekorrens förskola.
Har sett ekorre i skogen korpar finns såg idag.
Tjäder en gång samt två rådjur en gång.

Nåt djur hade följt leden i den kraftiga nedförsbacken svårt med djurspår.
Typ hare,räv spår?

Kunde följa ett bilspår + att snå fallit på den förut så hala isen.
Har anmält flyktingarna bredvid de stör sent kvällstid samt tidigt på morgonen.

De skulle flyttas hörde jag förut en gång.
De har dragit för alla fönster och en familj har med häftstift lagt plast utanför fönstren varför?
Fick reklam och grannen unders stora hund skällde de har varit borta blev så arg så fy slängde bara bort reklamen.

En hund ska läras att inte skälla på folk!
Kärringen fick igen drog på skrällande hårdrock tills ilskan lagt sig.
Fick nytt vykort men var så medtagen så jag rev sönder det istället för det gamla men lycklades tejpa ihop det hyfsat är min buss biljett den 19 dit och hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!