NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 17 januari 2012

Långshyttan 20120117 Gick till Östansjö idag!

Dimman sveper åter in över Långshyttan vilken dag.
Fortum har missat att skicka nytt elavtal trots att vi kom överens redan när jag bodde i Märsta.
Min sjukpension har höjts till 11 340kr.
Ut i kylan och bra halt också i kraftig dimma.

Gick sakta med svår värk i höfterna gick mot Västerbyn-Långsåsen för andra gången stort antal hus det verkar öde troligen är de flesta fritidshus.
Såg mobilmasten som jag ser från mitt hus gick över ett kalhyge dvs snubblade fram.

Bilder och en kort film från Östansjö kommer.
Kom upp högt man såg långt bort höga berg insvepta i dimman.
Så en väg till vänster skylten säger...Östansjö.
Masten låg ovanför bra mötter enstaka bilar senare såg jag sjön Hålnan.
Den jag sett från högt berg nån mil bort.

Mötte en kille med grova stövlar och en hund det hörs på dagens inspelning.
Flera bondgårdar några nedlagda men höstar finns.
Han sade vägen går ut på länsväg 270 mot Hofors det är åtta kilometer till riksväg 80 mellan Falun och Hofors.

Kommer cykla här blir kul orkade inte mera avslutade inspelningen.
Fotade och en kort film så hemåt igen.
Bondgården eldade luktade sur ved hörde en taljoxe som lockade på honan redan årets första kåta fågel.

Men det skulle bli värre tror det var nån mil till byn Östansjö så runt två mil idag.

Några bilar passerade men så...en avlång lastbil med släp och lastad med djupa lastutrymmen och kran senare stod den på vägen mot Österbyn och när den slängde ner stora träd med rötter och allt uppstod ett vidrigt oväsen!

jag var trött och kan inte gå fort med svår värk gubbdjäveln förstörde min dag tog dock några snabba bilder ni ser lastbilen också.

Han måste haft hörselkåpor förutom att man måste lyssna på fjärrflyg från Arlanda som gör att jag inte får lugn utan påminns om mitt tidigare liv i Märsta vilket jag trodde jag hade lämnat bakom mig ska man lyssna till dessa monster till skogs maskiner.

Stod en annan gubbe med skogsmaskin de gallrar snyggt i skogen.
Solen trängde idag sakta fram över sjön Lången låg dimman kvar.
Men vid Östansjö försvann solen hade tagit av mig jackan men det blev snart så kallt.

Fanns fin vandringsled in i skogen.
Fick nya solglasögonen denna gång utan nackrem.

Och naturskyddsföreningens dekal samma som jag jag hade i Märsta INGEN REKLAM JAG VÄRNAR OM SKOGEN!

Sätts upp till våren den fäster nog inte nu.
Såg att Östansjö hade 770 71 Långshyttan.

Ljudet av kranlastbilen hördes ända fram till Nordviken flera kilomter bort.

Nu dröjer det till våren när jag ska börja cykla igen tills jag besöker Östansjö igen.

Nu kommer snart bilder+en kort film från Östansjö ni ser hur det rykel från skorstenen på bondgården det luktade illa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!