NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

söndag 8 januari 2012

Långshyttan 20120108

Ut i kylan samma kläder som sist men helly hansen under vinter mössa på.
Tog blåa väskan till Abbe inga kunder köpte tre falukorv med stekta ägg och stekt potatis stora portioner+ en rödspätta med mos.
Till ica bara småhandlade lite de hade en liten fin almanacka märkt Ica Mathyttan för fem kr som kom ut ur skålen den tog gumman i kassan tillbaka.

Tillbaka till Abbe gick sedan mycket sakta i de norra delarna av den stora bruksorten Långshyttan här går man inte vilse!
Stannade ofta och vilade hyfsat tungt väska+påse kollade runt hur husen ser ut vissa i bra skick och stora andra minde klart slitna.
En vovve jag sett förut viftade på svansen och hälsade på mig samt luktade lite på påsen med maten från Abbe.

Kallt var det oftast ser man bilar på tomterna men inga människor.
Hörde denna gång endast två fjärrflyg högt upp.
Fjärrvärme verket hörs högt flera kilometer såg höga berg långt borta i dimman.

Det kom ett lätt snöfall sista biten hem genom en privat gård kom en enduro han fick inte köra där enskild väg obehörig trafik förbjuden betyder den gula/röda runda skylten.

Pratade med honom men han blev sur när jag sade att han ska ha en regskylt bak.Det har inte du med att göra sade idioten.
Enligt det puckot kör polisen hör bara en gång i veckan.

Jag har nu tipsat dalapolisen om hans olagliga körningar i Långshyttan det stör och han kör olagligt utan regskylt.
Samt även tipsat om två epa traktorer som buskör och varvar upp högt i kurvorna.

Tvättade mig och duschade när jag kom hem åt stekt falukorv från Abbe.
Såg några söta unga flickor utanför mitt fönster en sötnos i röd jacka med högklackat.
Nästan öde i huset mitt emot mig de flyktingarna flyttades nyligen.

Lite privata bilder uppskickade kort adresser fixade.
B datorn hördes igen en kraftig vinjett som jag trodde jag hade fått bort.
Fattar ej var den kommer ifrån den är pampig men den måste bort.

Ser inget program som kan vara den skyldiga.
Vinjetten som ibland spelas upp en kort stund ligger bara på B datorn och är ett nytt fenomen.

Skulle till sveaparkens tandläkare i Hedemora på en undersökning står den 21/1 det är en lördag då går inga bussar här på helgerna.
En del radiotrafik med radioamatörer har jag hört.
Gubbar från Uppsala radioklubb går in fint på Fagersta 145-625 det var förr Faluns frekvens när jag hade extra lägenheter i Säter.

Bor man 2,5 mil utanför Hedemora hörs mindre än i större tätorter.
Kommentera gärna mina inlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!