NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 19 januari 2012

Långshyttan 20120119 Gunnar was to the big city Hedemora!

Jorå det flöt på bussen nr 21 från Stjärnsund ankom i tid och man åkte som sjukresa med en special biljett pris 00000kr.
Bussen går lite olika vägar vi drog över Husby smala och mycket tvära kurvor man såg höga berg samt flera bondgårdar och Husby kyrka och Smedby skola.

Steg av på Åsgatan på bussens display stod Hedemora Centrum hittade rätt gata och Svea parkens tandläkar klinik.
Svea parken ligger därnere har varit en sjö den var inte så stor som jag trodde.

Man körde daldansen där i många år i juli med många kända artister Carola och Evert Ljusberg Alf Robertsson m fl.
Men det gick inte ihop ekonomiskt samt problem med vatten samlingar vid kraftigt regn då det är gammal sjöbotten gjorde att det lades ner.

Även Säterdalen har en del artister på sommaren det hördes ända till mig i Siggebo.
Många gamlingar satt i väntrummet jag var tidig.
Rock musik fick de lyssna på från radio dalarna.

Marita hade glasögon hennes biträde också glasögon samt kanske 1,55 liten sak.

Sju hål samt en trasig men ej hål blir åtta att årgärda totalt.
Rotfyllningen delas upp blir totalt hela 3 500kr.
Har en kant som min tunga pillar på hon ska försöka putsa på den gratis.
Hon vill rengöra i 60 minuter den 23 februari men jag klarar max 30 minuter i tandläkar stolen dels pga värmen man har ju varma vinter byxor på sig lampan är också stark och varm.

Så det får delas upp den rengöringen på två besök.
Får väl hålla på till augusti innan allt är klart!
Undersökningen gick på 650kr allt blir bättre när jag kommer över 3000kr då får man rabatt på hälften dvs 50%.

Nu vill jag att hon ska börja med den som gick sönder sist trasig men ej hål.För nu pillar min tunga på den också man blir tokig med trasiga tänder.
Bra kyligt ute några minusgrader men kändes som 10-15 minus.

Gick för andra gången till hemköp vid Gussarvsgatan de har lägsta pris i Hedemora.

De hade semlor till slut var det två korgar fulla blev över 800kr och det blev otroligt varmt då jag tog min hittade lite tunga men varma vinter rock.

Man ville ut det blev mycket tungt och ute var det svinkallt.
Man fick kämpa fram till buss hållplatsen för linje 21 18 och 205.
En äldre kvinna flåsade med sitt bagage hon skulle med swebuss till Stockholm och hälsa på sin dotter.

Men hennes hållplats var på andra sidan så hon fick flåsa lite till.
Några mammor med små barn kom de var väl sk flyktingar barnen åt ur jordnöt bågar och sen blev lillen ledsen och måste tröstas!

Till slut kom bussen jag var mycket trött och enormt frusen.
Blev sjukresa hem till Långshyttan gratis så varje besök spar man 80kr på.
Men nåt var fel skyltarna visade rätt men högtalar rösten som går på GPS utropade helt fel hållplatser vilket ungarna bakom tyckte var kul.

Släpa den tunga väskan och påsen hem sista biten var mycket kämpigt.
Min utfärd sist till Östansjö gjorde mig nämligen dålig i höfter med värk och fötterna värker.

Så nu gäller vila för Gunnar jag kan ju bara komma till Marita en gång per månad.

Vill ni hjälpa mig små som stora bidrag är välkomna!

PG 634252-1 Kenneth Andersson

Vid tillfälle med dåligt väder ute kommer jag spela in en kassett för Gunnar på 47 minuter två program för februari 2012.

Har lagt fram två böcker vid inspelnings studion som finns bakom databordets all tekniska utrustning.

Allt är nämligen ihop kopplat.
Ljudet från data bordet tre datorer och flera kasset däck två cd spelare kan föras över till studion på andra sidan vardags rummet.
Samt ska inte gå in på hur det är kopplat i detalj men studion kan föras
över till databordet kablar är lagda under mattorna.

Kan avslöja program upplägget uppläsning ur Stins liv samt kanske lite om vår nedlagda järnväg BLJ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!