NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 5 januari 2012

Långshyttan 20120105 Kyligt i skogen!

Tog en jacka stl köpt på rea bara den storleken halva priset 700kr blev 350kr.
Lite trång nåväl var runt minus skickade två cd till studion i samma kuvert.
Jo kollade in en balkong i ett grann hus första våningen nära marken inget bra radio läge.

Samma sorts stång antenn som jag har en kraftig magnet fots antenn och flera meter hög.

Kraftiga antenn mast två stycken samt en antenn kabel upp i en björk men inte så högt hur fick de upp den dit.
Följde en stig kom norr om Hyttgatan vände norrut stigen till vänster och uppåt fanns ännu en till vänster kraftig backe uppåt.

Spelade in Gunnar och en mikrofon 20120105.
Hörde lite fjärrflyg så dök det upp en liten gumma med stavar blev ett långt samtal som finns med i dagens program.
Hon visste väl inte att samtalet spelade in.

Där uppe låg antenn masten telia sonera mobil mast.
Kallt var det blev inga bilder frös om händerna.
Gumman hade mött en björn en gång då blev hon rädd.

Och en mård ska kolla upp vad det är så gick vi och pratade vidare upp till vägen.

Som jag säger på inspelningen sist var jag på andra sidan masten uppe på berget och såg då masten allt stämde med kartan.

Från Myckelbyvägen går två vägar uppåt skogen som tar slut den högra där ligger masten.

Den vänstra vägen tar slut där jag var sist.
Gumman vände tillbaka jag kollade utsikten bort mot sjön Almungen oj så vackert orkade inte ta fram kameran.

Man såg en ö och gård på andra sidan bil som körde där borta.
Och hon sade även det finns en fabrik i Arkhyttan med skorsten det stämde också.

Drog på mössa på skallen gick sakta hemåt har nu frossa.
Fick Ginza katalogen i min brevlåda samt från plusgirot som ägs av min bank Norde Kenta i Nacka hade skicka 25kr och önskat god jul och ett gått nytt år.

I morse märkte jag det fanns en utdragbar träskiva till vänster om spisen.
Hörde nog tio fjärrflyg som störde gumman tyckte inte heller om dem.
Kan få fram ännu tjockare och varmare vantar och stoppa in ett helly hansen som man kunde fästa i sj jackan med tryck knappar.

Kollar in acdc konsert på svt.se orginal trummisen kom tillbaka med ciggen hängades i käften.

Spanjorer gillar hårdrock.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!