NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

söndag 1 januari 2012

Långshyttan 20120101

Jag hatar både jul och nyår så var det sagt!
Ser bra ut på pengafronten skickade in 350kr till studion var ett tag sedan sist.
Tror bara det är Fortum kvar runt 300kr nåt då kanske det är 2 500kr+5000 i kredit kvar.

En del smällande blev det trodde det var förbud på det.
Oavsett var jag varit under åren så hatar jag detta varje år.
När jag fick lyssna till livgardets övningar från flera skjutfält+Rosersbergs skytte klubb ibland före kl 0900 på en lördag mådde man dåligt.

Var man nere i Upplands väsby och de var på andra sidan från tre skjutfält+flyg över huvudet det lät som ett krig pågick.

Jag fick nog av flygbuller var man än var i skogarna där var de+allt det militära tog med en militär skylt upp som hade ramlat ner.

Vintern kom tillbaka liggeer runt nollan en hel del snö faller.
Vintern är denna gång lite fram och tillbaka.
Hade långt samtal med Georg i studion han pratar enormt i telefon i radion är han mera segare.

I fjollträsk var det runt nollan och regn med is på gatorna och halt.
Här skrämde de bort koltrasten så förut hanen jaga runt med honan.
Bingo hade fallit hemskt man såg hans skador han såg ilsken ut använde könsord samt kallade sin Katrin för stress apa!

Annars brukar väl mest lilla Ringo snubbla omkring och göra sig illa.
Man rör sig för lite sitter mest hemma pga vädret äter för mycket så är vintern.

Kollade in alla kläder man har gamla collage tröjor med text Sj Express.
Har massa kläder man köpt på rea en del är lite trånga.
Kläder man hittat under alla cykel turer och sånt som foilk glömde på tågen.

En hel låda med handskar och varma vantar i mängder hittade broddar.
Minns sj tiden lilla Annelie 1,52 med olja på näsan haha!
Fick fart på en gammal keyboard från 80 talet till slut.
Kan nästan spela nån enkel melodi och nationalsången.
Man kan sampla via inyggd mikrofon samt lägga på eko effekt mm.
Användes i studio 36 för korta jinglar maxtid för rec är 2,5 sekund så man fick dela upp formalia mm och genom tangent tryck kunde man få det i olika tonlägen mörkare och ljusare med eko mm.

Får använda barnvagen i fortsättningen orkar inte bära väskor mm när jag handlar.

Så nu åker de tyngre vinterstövlarna modell korta på pga all snö.
Numera kan jag själv välja när jag ska ut eller ej.
Kollade kartan där jag var sist men ser några vandrings leder jag ska prova.
Bort med det gamla in med det nya 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!