NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 23 februari 2012

Långshyttan 20120223 Vilken dag!

Georg i studion blev åter rånad denna gång på plånboken 1 700kr+id kortet.
Upp tidigt lite nervöst tandläkaren är inte roligt!
Duschade mig ren hann åta färdig portion med spaggetti+köttfärssås.
Bussen kom föraren gnällde om nåt men biljett fick jag.
Hett i bussen före mig hade en tjej väntat vid hållplatsen det blåste idag och på hennes hår.

Kläderna hade jag funderat på vanliga kängor svarta byxor tunn skorta.
Dock tog jag under ett helly hansens tunna som vi hade som extra foder under sj vinterjack den behövdes inte.

Bussen ner var för varm solen kom in jobbigt ner till Hedemora.
Kom några minuter före kl 1100.
Min tandläkare kom men det var en annan assistent.
Sprutan tog och hon började jobba gjorde ont flera gånger.

Klart och betala 758kr nästa gång kommer du över 3000kr då blir det halva
priset.

Ut iväg mot busslinje 21 mot Långshyttan går från station kl 1145.
Hållplatsen fanns några snygga unga tjejer bussen var tom innan vi steg på.
Sjukresa hem också spar nåt på 900kr får hålla på till augusti innan jag är klar i munnen men någon akut tandvärk finns ej.

Där jag steg av var det isigt värre hemsk kylig stark nordlig vind idag.
Solen är annars mycket stark och värmer det finns snö ren is samt vattensamlingar och snöblask.

Har ej dragits något eller reserverats något på mitt personkonto.
kul att titta på småbarnen söta småflickor och småpojkar som leker.
Ingen post i lådan skickade tillbaka det senaste felsorterade brevet jag fick från boxen i Stockholm.

22 mars nästa gång rengöring innan rotfyllning låter hemskt.
Kommer säkert göra ont 40 minuter är reserverat bara jag hinner med bussen 1145 den går ej via Husby utan går rakt upp hem till Långshyttan.

Är enormt trött tog väl 30 minuters jobb idag.
Lars Ohly skrev bra om sj i dagens Aftonbladet jag instämmer.
Kan ej minnas jag sett honom som tågmästare under min tid på sj fram till 2001.Han har väl varit tjänsteledig bra många år.

Var en tbfh som fifflade med biljetterna på Uppsala pendeln han plockade upp gamla biljetter och redovisade dem två gånger.
Sj anlitade en spanare som kunde se vad som skedde mannen blev polis anmäld samt blev uppsagd.

Tror säkert jag sett honom under alla åren man åkte det tåget dels Uppsala-Stockholm-Uppsala 1994-1995 och från 1995-2006 Märsta-Stockholm-Märsta.

Samt 2000-2006 Märsta/Uppsala/Stockholm-Säter T o R-

Tråkigt att åka buss men det blir bara två gånger per månad.
Dricker ej läsk längre totalstopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!