NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

söndag 16 september 2012

Långshyttan 20120916

Soligt lite blåsigt kallt i skuggan ja norrut igen.
Uppför elljuspspåret upp mot Kämpboberget.
Kom upp spelade in Gunnar och en mikrofon 20120916.
Flåsade dålig kondis och kraftiga uppförs backar snubblar på ris som lämnas kvar på avverknings området.
Utsikten är häftig ska filma vid tillfälle krav sol ej molning ej kraftig blåst som idag.

Såg följande sjöar Rällingen,Hålnan,Amungen och troligen Finnsjön som jag passerade och fotade en blåsig cykeltur när jag kom från Garpenberg och Dormsjö.

Går en stig som jag tror går ner till grusvägen längre ned.
Man kan följa en skogsmaskin åt andra hållet också.
Men varje gång är det samma visa...solen går bort det mulnar på det blir bra kyligt då och vinden friskar på.

Orkade inte med vinden och kylan började gå nedför i skogen hemåt.
Blåbärs ris men inga blåbär hallonbuskar men inga hallon!
Kollade himmlen var bra mörkt inget roligt alls.

Kollade i veckan blir bra kallt runt +12C måndag ska bli regn därför ville jag ut idag.

Flygblad från Långshyttepartiet utan någon adress eller telefon nummer.
De kräver att högstadiet på Jonsboskolan blir kvar.
Två skolbussar ner och två upp vardagar blir 1,2 miljoner kr per år.
Samt krav på upprustning av idrottsplatsen som utlovat 2012/2013.
Skriv under med namnet klipp ur samt lämna in på Ica.

Blir långa buss resor för skolungdomarna till/från Hedemora är T/R 5,2 mil per skoldag i bussresa.

Såg en stor ormvråk?Samt hörde en nötväcka samt såg två ormvråkar senare.
Intresse klubben antecknar väl?

På Eriksdals skolan hade jag rätt bra betyg nån femma några treor.
Men från årskurs sju till nio på Katarina Real blev det 1,87 i slutbetyg!
Min moster Lotta hade samma problem hon fattade inget av den svåra matematiken.

Men på Polhemsgymnasiet 1976-1978 hade vi frågan om ett matematiskt svar och jag kunde svaret det är helt rätt sade läraren.
Jag fattar än i dag inte hur jag kunde få fram det rätta svaret.















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!