NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

onsdag 12 september 2012

Långshyttan 20120912 Jobbig cykeltur i blåsten

Så blev det först norrut Hinshyttan upp mot Sybo vände ner mot Hinshyttan och vidare förbi Laggarbacken tuff backe.
Spelade in Gunnar och en mikrofon 20120912 länge sedan sist.
Även cyklingen var länge sedan minns ej om det turen till Byvalla?
Jobbigt med kraft finns i benen tårarna rinner i fartvinden fick upp hyfsad fart ibland på grusvägarna asfalt är alltid bättre.

Blev störd av en del biltrafik skulle skälla på en tant att detta är privat väg.Har du inte sett skylten hon svarade jag äger skogen här jag skiftade snabbt ha en trevlig dag vilket hon önskade mig också.
Hon och hennes gubbe hade plockat totalt fyra plasthinkar fulla med lingon.

Konstigt jag ser bara enstaka lingon.
Stannade innan vändslingan där Dalkarlsvägen går genom skogen över till Säters kommun och in i Svedbo där det är så lerigt.
Hade fyllt på vatten från st Älgsjön och såg stora kantareller utmed vägen som jag på hemvägen tog med hem ska rensas.

Flyttjesjön är nedanför fortsätter in i Säters kommun och via en bäck rinner ner i Dammsjön i Säters kommun.

Vi har också en dammsjön.

Vädret ja lite kyligt i luften ibland kommer friska kyliga vindar.
Sommaren var usel och snart är det slutcyklat.
Satt på min jacka ett tag med naken överkropp och neddragna träningsbyxor ett tag värmde solen skönt vinden förstörde det.

Min Sverigetröja var svettig men till slut blev det så kallt så den åkte på igen när solen delvis försvann.

Såg några svanar nere i Flyttjesjön.
En stor geting landade på mitt ben den fäktade jag snabbt bort!
Fredag blir regn så måste nog handla lite finns snart inga pengar kvar alls!

Har lagt ut flera tusen på tandläkaren rotfyllningen blir 3000 drygt.
Inte lätt med sjukpension 11 366kr 2000 bort i skatt annars hade man haft 13 000kr/m

Kan ej kommentera allt jag gör jag finns lite överallt på nätet.
Allt ska ni inte veta om mig ett privatliv vill jag också ha.
Kommer bara handla smått i morgon om jag orkar ut.

Brukar köpa fyra portioner falukorv med stekta potatisar samt stekt ägg hos Abbe sist var det lite fler kunder än vanliga fall.
Fick Hofors bladet vi ligger närmare Hofors än Hedemora.

www.hoforsbladet.se

Jag besökte ju Hofors sommaren 2012 bilder finns upplagda.
Brukar ofta lyssna trådlöst har ställt in två sändare så jag kan få in SR på en annan frkevens.

Aldrig hör man musik,radio eller tv i detta hus!
































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!