NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

fredag 21 september 2012

Gunnar minns järnvägen

Svenskt Tågforum, när eliten själv får välja.. Svenskt TågforumLog inRegister Search: Back to the forum index Linear Fold/expandT21 på cst vxl 80 talet (Historiskt) by Cst, Monday, March 05, 2012, 18:12 (200 days ago) Under ombyggnaden av cst på 80 talet var det besvärligt med avstängda spår och strömlöst. Vi växlade i sumpan de betong pelare som skulle hålla upp hela world trade center samt överdäckningen på södra sidan skanska hade ett lager där. T21 började bli slitna en växel gubbe fastnade en söndag i uppförs backen i Karlberg med ett stort antal tomvagnar som skulle till sumpan för att lastas T21 orkade inte upp för backen. Denna händelse kunde kostat mig mitt liv. Sp1 i Stockholm klara ersatte Stockholm ban. Tio år senare lade posten ner denna terminal. Vi fick stå utanför portarna tills vi måste hämta vagnarna pga diesel lukten. Sp1 T21 stannade till när jag visat sakta och hoppade av lite trångt mellan loket och plattforms kanten. Inne i de två postvagnarna Df 28 var det personal och just som jag tänkte gå emellan det var en bit fram till vagnen hör jag hur T21 motor rusar upp i varv. Håller mig tätt mot plattformskanten. T21 brakar med full kraft in i första Df28. Jag fattar inte vad som händer men går sedan lätt skakad emellan och hänger på. Lokets motor har stannat en postgubbe är arg och skriker åt mig. Men då hänger föraren ut i fönstret med en spak i handen. Han säger till postgubben att lokets körspak helt enkelt lossnade. När vi körde sopor på sj vagnpersonalen ner till södra änden vid sp 10 och drog igång komprimatorn kom det råttor fram under i stora mängder. Även på nätterna skulle vxl tömma pappers korgarna sp 10-19. En gång i mörket höll jag på att trampa på en stor död råtta. När jag tryckte in knappen kom det råttor stora och mammor med rått ungar. Jag sprang snabbt fram till min truck höll åter på att trampa på den döda råttan. Vid sp1 i postterminalen skulle jag bryta värmen då kom en stor råtta strax ovan mitt huvud på betongen inte roligt. Värme kablar drogs ibland sönder finns en bild på en hög lastbryggor som en växlare drog med tills de åkte ut från plattformen. Han blev senare tågmästare. Gunnar Anderrson cst 1979-2006 Post reply126 views T21 på cst vxl 80 talet by Påsten2, Monday, March 05, 2012, 19:37 (200 days ago) @ Cst Tack för en bra berättelse! Det uppskattas ! Om du har foton så tveka inte att tanka upp dem här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!