NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

fredag 7 september 2012

Långshyttan 20120907

Kolla in SD arkivet på youtube SD mötet 1993 jag var där min svenska flagga synd den är lite mörkare i blåfärgen än de andra.
Henrik Enmark kom fram och frågade om han fick låna den.
Tog mig ut sol efter en kylig natt men friska vindar och i skuggan var det kyligt.

Gick via solhemsvägen och vårdcentralen ut på 270 via Trollbo till Abbe och där var det en del hungriga arbetare och en kvinna som käkade.
Tog det vanliga han kan det numera betalade för fyra stekt falukorv med stekta ägg och stekt potatis.

Gick till ica några skoljäntor handlade där de lär väl inte bo kvar här på sikt?

Har inga pengar men kan ej svälta ihjäl.
I Märsta vägrades en man få ekonomiskt bidrag han hällde bensin på sig.
4,4% i Sverige har ekonomiskt bidrag jag tvingades under en period till detta tiggande varje månad.


Hittade ica basic hårschampoo samt balsam billigt 11kr hoppas de duger de andra är mycket dyrare.

Allt detta blev tungt så det var bara att bära hem det.
Fick stanna några gånger men det gick bra.
Min moster Lotta som flyttat tillbaka till lägenheten på Grindsgatan på söder där vi bägge växte upp.Eivor var hennes mamma och min mormor som tog mig som fosterbarn när mina mamma drog ner till Australien.
Mammas kille hette Jan Zetterström och jobbade på ett fartyg som hon hängde med på.När båten kom till Sydney gjorde hon slut.
Han erbjöd sig att betala för hemresan men hon tog kontakt med svenska kyrkan där nere och hon blev kvar där.

Hörde även på band jag för till mp3 Gjallarhornet sände på Stockholm närradio en kulturförening 1989.Då hette vi radio PKMF.
Patriotiska kultur och musikföreningen.

Det handlar om flera tusen kassettband som finns här!
Ska det skickas til studion måste det redigeras för det finns många gamla uppgifter.Och några program med Lasse Lindh kommer aldrig att sändas ut även om karl är död sedan flera år.
Han låg död i tre veckor innan grannarna klagade på dålig lukt.
jo Lotta var i Spanien men där var uselt väder regn och bara +15C.

I huset som blev en bostadsrätts förening ska alla fönster bytas.
Så därför lämnade de Sverige under de arbetena.
När de kom hem hittades inte nycklarna till lägenheten.
På golvet i firmans lunch rum där låg de.
Samt de får göra om för många har klagat sen de nya fönstren kom på plats.
Lotta var orolig för att jag har gått vilse i dalaskogen eller nåt.

Nån cykling går ej får se längre fram uppe i Kiruna har vintern börjat.















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!