NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 5 april 2012

Långshyttan 20120405 Till Sjöängsvägen i Säter

Tror jag gått tre mil gick även vilse ett tag på hemvägen.
Spelade in Gunnar&en mikrofon 20120405.

Upp till Laggarbacken utmed lilla och st Älgsjön en del snö på vägen samt på sidan.
Utmed Flyttjesjön mest barmark lite snö ibland.
Innan vändslingan vänster går Dalkarlsvägen ner mot Amshyttan det är ingen väg utan en vandringsled.

Gick vandringsleden in i Säters kommun.
In i Svedbo ingen hemma som vanligt här finns el och telekabel.
Letade efter Flyttjegården men den passerade jag.
Vatten rann i en bäck från Flyttjesjön till Dammsjön.
Såg åkermark samt har funnits gruva norr om.
Söderut med låst vägbom fanns en skogsväg den tar bara slut.

Såg spår efter hästhovar andra vild djur kanske varg??????????
Kom en vägkorsning såg Dammsjön.
Sjöängsvägen,Flyttjevägen och Svedbovägen den gick jag på.

Trodde vägen norrut gick upp mot riksväg 80.
Den gick bara upp en bit till ett husområde samt en sidorväg till höger.
Vägen till höger kan man ta senare vänster så ansluter den till vägen upp mot riksväg 80.

Längre ned har funnits gruvor.
Vände hem tog av helly hansen tröjan såg en ekorre.

Isen låg på Rällingen,Älgsjön,Flyttjesjön även på Dammsjön.

Hade kramp i höger smalbens muskel idag.
Såg några tusslilago i Säters kommun.

Vände hem tranor landade på en gård i Svedbo men lyfte när jag kom.
De flög över till andra sidan såg och hörde andra flockar kanske svanar eller gäss.

Såg lite insekter gjorde ett misstag kollade lite på Dalkarlsvägen.
Där gick en vandringsled nära vägen tog den tog rast.

Drack lite samt åt några kex.
Tog höger uppåt det blev inte bra alls!
Fick lite panik ångest VILSE!
Stora avverknings områden men var är jag???

Man kunde följa skogsmaskiners spår.
Till slut såg jag sjön Amnungen väldigt långt borta!
Men jag vek av skogsmaskinens spår kom till en stig och följde den
Kom så in på en skogsväg jag ej kände igen den tog bara slut.

Kämpade mig uppåt utmed en skogsmaskins spår där en stig igen ta den?
Jo och då...kom ut på en skogsväg jag så kände igen!!! !

Ändå var det långt hemifrån men nu visste jag att jag var på rätt kurs!

Ätit och skrapat lotter ingen vinst.
Slutmålet var runt 1,5 mil tror det blev runt närmare tre mil totalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!