NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

fredag 28 december 2012

20121228 Vinterfilm från Långshyttan

Se länkarna! Har anslutit IBM datorn den gamla och sega med dåligt minne 750 med Skype och ett headset anropa radiogunnar eller gjallarhornet. Tog mig ut med Italiensk vinterrock tung med varm och pälsmöss med öronlappar och varma vantar samt varma långkalsonger samt varma träningsbyxor. Varma strumpor och raggsockor ochh lågskaftade vinterstövlar köpta på rea. Hemska iskalla nordliga vindar och motvind rakt upp i ansiktet. Gick genom Jonsboskolan vet ej om kommunen fattade beslut om nedläggning av högstadiet ännu? Där var lika dött som i graven inte en enda levande skäl! Gick sen i den norra delen av Långshyttan som i norr slutar där den mäktiga norra skogen börjar. Såg liten pojke som sög på nappen han drogs på en pulka som pappan körde som jobbade på Setra limträ vid sjön Amungen. Filmade vid Snösveden b la en del viltdjurs spår. Svårt motljus då solen stod lågt. Fick svar från FB Mickael Mcnamara född som Johan Zetterström i Sverige av min mamma född Birgitta Andersson. Mamma lämnade över honom till min mormor som redan skötte sin dotter Lotta samt mig som mamma lämnade över innan. Mormor tvingade även den unga Birgitta till en abort hon fick mig endast 16 år gammal.Mormor hatade att hon umgicks med raggare och knuttar. Pappa berättade att jag blev till i en liten etta vid Hornstull ett vanligt knull med min mammas sköna fitta men se det blev en pojke av det knullet. Pappa Bosse Wallman vägrade ta sitt ansvar så enligt en kallelse jag har från början av 1960 talet skulle det till fastställande av faderskap. Mormor ringde Johans farmor i Göteborg Irene att hon måste ta över Johan. Johan var en tid hos sin farmor men sedan sattes enligt uppgift på ett flygplan ner till Sydney där mamma och hennes nya man Jan Zetterström bodde tilsammans under några år i Sydney. Janne var en fartygs maskinist och alkoholist samt en kvinno bedragare då han avslöjades vara gift med flera kvinnor. Johan döptes om eftersom man inte kan heta Johan där nere för det blir en kvinno namn. Hans nya namn blir då Mickael men istället för Zetterström som skulle blivit Zetterstrom får han mamma nya man Fred Mcanamaras efternamn skumt va? Fred levde de senaste åren svårt sjuk i cancer. Mamma ljög för Mickael under alla åren och sade att Fred var hans pappa så han visste ingenting och Sverige där han föddes som liten. Hur han fick veta sanningen vet jag inte alls men han fick veta sanningen. Och han skällde ut mamma för att hon hade ljugit under alla åren. Det otroliga är att Mickael och hans fru reste tillbaka till Sverige 2006 landet där han ju hade sina rötter fast han inte kunde minnas nåt då han var så liten. De besökte b la Bollnäs där Christer Zetterström R.I.P samt hans flickvän bägge ligger begravda på kyrkogården pga åratal av bland missbruk. De efterlämnade en son som heter Nicklas men sonen ville inte träffa Mickael. Mickael reste även till södermalm och träffade min mormor där han också var en tid innan farmor i Göteborg tog hand om honom under en tid innan resan ner till Sydney. Mickael träffade även mormors dotter Lotta och Agnaldo ute på Ekerö när de ännu bodde där.De har tagit över lägenheten på Grindsgatan där vi bägge växte upp hos min mormor dvs hennes mamma Eivor och hennes man Bosse Aspnäs. Rörigt javisst!!!!!!!!!!!!! Allt är bara halvsyskon! Mickael reste ner till Göteborg och träffade åter sin farmor Irene som då ännu levde men hon var mycket gammal. Efter alla år kom han tillbaka till moderjorden! I Sverige fanns Christer som jag träffade på 1970 talet dels på söder samt han var med på Vega finns bilder han kör även pappas båt. Janne Zetterström dog senare pga alkoholen han besökte mormor en jul med Lotta och han var bra full och han hånade mig som jobbade på SJ. Christer var hos sin morfar Rune Andersson han var runt på fosterhem och ungdomshem b la i Kungsängen där jag besökte honom en gång. Åkte pendeln ut till ett stort huds där hade en tjej satt eld på sitt rum det var helt utbränt. Han visade sina älsklings skivor vinyler alltså med Thin Lizzy. Och Meat Loaf vi bytte några plattor. Träffade aldrig Christer som vuxen han ringde på nätterna till mormor på fyllan så hon fick skaffa hemligt nummer. Har/hade också fler halvsyskon i Sverige som pappa fick med Eva Pettersson i Skogås. Lennart Pettersson och Mickael Pettersson. Mickael föddes normal men fick nåt fel på ryggen så han växte inget och satt i en liten rullstol. När Bosse Wallman min pappa dog 1997 pga stroke pga rökningen från 12 års ålder. På Fonus på söder satt vi med en snygg mogen kvinna i kort kjol och snygga ben. Mickael Pettersson i sin lilla rullstol samt Lennart Pettersson numera boende i Norge hade svart lång läder rock samt lös naglar som var målade. De hade tagit foton som gamla leksaker som de sade jag hade sålt vilket var en lögn. Jag fick fullmakt från Susanne en syster från södra station hon hade en annan mamma att sköta dödsboet. Kvinnan på fonus kunde inte hålla sig när de gick vilka hemska människor de var och såg du hur Lennart såg ut han hade ju lösnaglar som en kvinna sade hon. Pappa och mamma i Sverige nej bägge stor rökte men jag tycker att min mamma skulle tagit med oss när hon reste ner till Sydney 1964 finns bild. Christer verkar ha varit med där nere som liten finns en bild som mycket liten. Christer besökte Australien tror det var 1990 talet han skämde ut sig full jämt. Nån som hette Rolf var med lika full han också kan det ha varit Christers farfar? Så hade min mamma tagit sitt ansvar hade hon inte lämnat kvar oss här när hon reste ned. Eller hon borde väl inte åkte ner till Australien alls! När hon bosätter sig där nere borde hon väl sakna sina barn här? Johan fick hon ner men två pojkar blev kvar. 1976 kom hon åter till Sverige jag var 16år det var sommar min mamma saknade helt tänder såg hemskt! Mamma var med på Vega jag och Lasse och mamma fiskade i Drevviken och vi brukade aldrig få någon fisk men mamma drog upp en stor gädda med lite hjälp. Med orden jävlar öh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!