NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 11 december 2012

Långshyttan 20121211

Vissa saker vill jag behålla för mig själv nåt privatliv vill jag ha. Nåväl fullmakten har åkt från södermalm nere i Stockholm till Sundsvall. Antingen med posttåg från Tomteboda eller lastat i flyg från Arlanda till Sundsvall. Blev mörkt taklampan har gett upp får byta när den har svalnat. Så 22 000kr ca kommer snart sen kommer pension 11 340kr+kredit på 5000skr. Hade varit hemma sedan förra fredagen så ut ville jag. Ringde gatuköket så man slipper vänta där kommer göra så i fortsättningen. Tömde soppåse fd pizza påse sen till returstationen vid fd ok plan. Som vanligt är det tämligen öde i det som kallas centrum. Gatukökets personal berättade om en kund som jobbar på stålverket och blir störd på nätterna av asylsökande men får ingen hjälp när han ringer och anmäler det. Hade med hemköps stora påse svart med text Hemköp och röda handtag. Gick utmed 270 via Trollbo kallt var det men ingen jobbig vind. Stannade lite och vilade samt kollade runt men det var ju bara att gå hem. Pratade med Lotta igår min moster hon hade ramlat vid Skannstull och bla slagit i huvudet hon jobbar på Ekerö. Förr bodde hon och jobbade på Ekerö. En tant i huset där jag växte upp Dagny Carda gick bort 70 år cancer. Hennes dotter Anna var söt men blev ihjälkörd av en rattfylla utanför Örebro 1975? Anna var kompis med Jannicke som senare blev flickvän med Björn Borg. Jannicke och mamman+systern bodde mitt emot oss på Blekingegatan. Jag såg Björn med naken överkropp i lägenheten. Inte massa lekande barn här längre kommer mycket snö på brevlådorna så min dekal ingen reklam syns så man får mycket reklam. Hade SJ jacka+helly hansen varma kallingar samt varma träningsbyxor. Ingen mössa men varma vantar haltar på vänster fot. Glödlampan var svart nedtill den är utbytt emot samma typ. Ica har lamp avdelningen dvd eller cdr kan man ej köpa. Pengarna är min julklapp ska betala lån från Lotta. Lasse/janne för flytten återstår 1000kr. Kanske löser ett mindre lån från Nordea då är det bara ett kvar med mindre månadskostnad. Får ta det lite lugnt men mindre saker som är billiga t ex pumptermus. Man kan som för när jag jobbbade på järnvägen och fick ut nästan 14 500kr efter skatt. 21 245skr i månadslön i grundlön sen tillkom helg tillägg samt nätter OB. Såg en fick häck på stan haha! Som vanligt hade Nordea ett tekniskt fel det man ofta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!