NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

onsdag 26 december 2012

Långshyttan 20121226

Inte lätt att sova när asylsökande barn hoppar på golvet på natten. Har kontaktat högsta ledningen för migrationsverket om detta problem. En besökare på Gunnar1.tk tyckte det var kul med en mix88mhz 20121219. Minns när det sändes lägg gärna upp fler program ja många är redan upplagda det är plastlådor och kartonger flera tusen med olika refband. Tog mig ut dimmigt nu är runt nollan. Först till återvinningen sen till ica som hade öppet kl 1000-1600. Det blev mycket tungt fick ta den tunga påsen en bit och sen vila lite. Mycket folk var det samt även lite småbarn! Orkade inte duscha bara raka mig åt kycklingkorv med potatismos. Man äter för mycket och är ute och rör på sig för lite! Två dagar ska börja mulet sen sol runt minus fem. Senare dagar ska komma regnblandat inte bra. Jag måste lära mig ny teknik Georg är gammal och sjuk och studion har tekniska problem med själva sändningen och gamla cd spelare fungerar ibland inte. Inget är bestämt men jag har senaste Winamp med Shoutcast Sourge. Behöver bara inloggnings uppgifter från Hultman på Stockholms närradio förening. På Winamp kan man välja Winamp eller soundcard på den senare inställningen kan man ansluta ett headset det är också fördröjning så att ta emot telefoner går ej. Kan även göra en sammanhållen mp3 ljudfil och skicka till en FTP server. Man ska döpa mp3 filen i en viss ordning. 20121227-1500 då sänds den rätt datum och kl 1500. Deafualt.mp3 lika med samma mp3 sänds varje gång det är vår sändningstid. Man kan även göra en spellista i ett program som Winamp eller Windows media player. Inom en framtid kommer jag kunna ha 100% kontroll över Gjallarhornet. Jag vet dock inte om jag orkar göra nya mp3 filer till fyra lördagar per månad och varje mp3 är runt 1t och 30 minuter? Samma mp3 en månad blir tjatigt eller hur? Kanske andra nationella vill hyra in sig på vår sändningstid? Du som är tekniskt kunnig samt även vill göra program vid datorn/headset/mp3 och på så sätt medverka i framtiden. Vi måste ta tillbaka Gjallarhornets program Georg må ha det svårt men vår programtid ska inte förstöras med prat om sjukdomar och det dåliga huset han bor i. Han har aldrig fått tillstånd att prata om sjukdomar eller hans personliga problem. Det nationella budskapet ska snart åter få ta över istället för tugg om radio nord och holländska radiostationer på knastrig mellanvåg. Några politiska telefon väkterier som förr kan det ej bli då det är fördröjning via datorer/internet. Man kan dock tänka sig medverkande via skype och inspelade telefon samtal som sänds redigerade senare. Eller om folk vågade prata på röstbrevlådan 0225-60143. Endast den gamla IBM A datorn från 2003 är ansluten via headset sound blaster. B och C datorn har Sweex externt ljudkort med två ingångar för mikrofon stereo=vänster och höger kanal. Måste då köpa en adapter med två hanar till en hona som ansluts från headsets hankontakt. Göra radio det gör man vid datorn man styr alla mp3 filer med tangentbordet eller trackball=styrkula. Övergången till ny sändningsteknik måste ske i etappvis. Man måste testsända några gånger göra mp3 filer se att det fungerar rent tekniskt. Jag kanske tar över istället för studion en lördag/månad kl 1700-1830 till att börja med. Eller studion kopplas bara in mellan kl 1700-1745. Sen kommer en förinspelad mp3 fil mellan kl 1745-1830. Tiden kl 1830-1900 lördagar är också ledig. Jag förstår er som inte orkar på Georg Lindberg. Ska försöka ta mig ut imgrgon med en kamera och gå norrut behöver duscha men det får vänta. Matpåsen var enormt tung nu värker det lite överallt. Jag har spelat in 15 timmar med radio Hedemora men behåller den mp3 privat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!