NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 25 december 2012

20121225 Lite blandad info

Dels pga ofta förekommande tekniska fel på program ledningen samt tekniskt fel på radiolänken den har svårt att komma till max effekten kommer vi under 2013 börja att prova ny sändnings teknik. Man ska först producera en mp3 ljudil samt döpa den till aktuellt sändnings datum samt exakt klockslag sen styrs det av en dator. Jag är även mycket trött på en tekniker som inte gör som jag säger samt bara vill prata radio teknik samt sina trasiga tänder och andra sjukdomar samt om det rivnings färdiga huset som inte har åtgärdats sedan det byggdes 1951. Han ska spela Ultima Thule samt annan nationell musik som finns i studion på cd men det är sällan han gör det. På sikt om det fungerar kommer nog studion på sikt aldrig kopplas in mera. Om Georg får värre hälsoproblem samt tekniska fel gör att vi övergår till detta system. Ftp man skickar alltså upp mp3 filen eller filerna i en spellista eller en ljudfil som går mellan kl 1700-1830. Jag har även frågat Anders Hultman på Stockholms närradio förening som är tekniskt ansvarig om vi kan sända även mellan kl 1830-1900 en lördag i månaden då den tiden är ledig. Vi kom överens om att när jag inte längre kunde betala 700kr per månad jag skickade alltså två kassetter per månad varje sändes två gånger. Georg fick mitt tillstånd att sända och ha telefon väkteri i 45 minuter mellan kl 1700-1745. Men under flera år körde han telefon väkteri mellan kl 1700-1800. Jag fcik alltså tiden mellan kl 1800-1825 25 minuter av 1t 30 minuter i mitt eget program. Om han tror han gör som han vill tror han fel ny teknik gör hans smutsiga radiostudio helt överflödig. Gunnar&en mikrofon återkommer när jag har fått mina 22 skr samt köpt ny mp3 spelare med röstinspelning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!