NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

måndag 24 december 2012

Långshyttan 20121224

I fredags gick jag ut först till brevlådan sedan Storgatan och förbi fjärrvärme verket vägen upp till Laggarbacken två kilometer. De 22 000skr får vänta Eva i Alnö väntar på en fullmakt från Lennart som bor i Stavanger,Norge. Tänkte åter filma med ljud/mikrofon men det var rätt kallt mötte en hare och tog höger emot Hinshyttan men vädret var kyligt så jag vände hem där. Fd gruvbanan är ej plogad är ett helvete att gå där. Hade ett samtal med Georg i studion han är helt omöjlig att tala med. Jag ger order hur programmen ska läggas upp men han gör inte alls som jag säger. Han tror att det är hans program så han kan göra som han vill. När vi började dela på tiden skulle telefonerna var 45 minuter sedan skulle band/cd med mina inslag sändas ut. Men han körde 60 minuter med telefonväkteri så från kl 1800-1825 fick jag ynka 25 minuter utom då jag hade Gunnar på 47 minuter numera Gunnar på 60 minuter. Dessa program sänds första och andra lördagen men är inställda över sommaren samt december-januari. Ibland kunde han köra cd mm från mig 60 minuter annars var bara prat om sjukdomar hans dåliga ekonomi samt det rivnings färdiga huset som inte är åtgärdat sedan 1951. Folk får inte prata om politik och inte heller om radioteknik. Trots att de audio skivor jag skickar sänds i plastask ville inte spåret med radio Holger fungera spåret bara hoppade omkring. jag förklarar att jag alltid lyssnar igenom varje spår utan några tekniska problem. Han vägrar erkänna att hans cd spelare är gamla och slitna. Han brukar berätta om alla trasiga apparater och att han inte har pengar att köpa nytt. En kompis från 1975 i Haningen,Vega är åter arbetslös han fick bara 3000skr att leva på troligen när hyran är betald? Kolla in en party tjej från Australien på FB=facebook hon är dotter till Mickael Mcnamara född Johan Zetterström i Sverige. Hon heter Taryn Mcnamara vi är kompisar på FB och hon bor på guldkusten. Har läst på www.dt.se om allt elände med hyresbolaget förlust på 1,6 miljoner. Vd och styrelsen har avgått och de medel som skulle åtgärdat ett svårt eftersatt underhåll har gått till Hedemora kommun. För att få in mera kapital planeras lägenheter säljas i Västerby,Vikmanshyttan samt Husby.Stjärnsund. Jo radio Hedemora så fungerar både fm sändaren 93,9 mhz i köket samt på en radio här i vardags rummet inlagd i minnet. Webradion kom igång och inlagt som spellista på B och C datorn i windows media player som spellista. Dessvärre låter deras webradio inte bra det hörs att de kör på låg hastighet typ 64 kbps. Förbättrade mottagningen i köket med en liten sladd ansluten till dipol antenn som går utanför köks fönstret. Läste om en kvinna i dalarna som mötte en varg utanför dörren och den visade tänderna. Tycker den svarta dockan i tomteverkstan är söt hon stämplar sig själv OK i rumpan haha! Det handlar ju inte heller om att färgade människor är sämre än vita det handlar t ex om antalet och hotet emot den vita folkgruppen och den europeiska kultur gemenskapen mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!