NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

onsdag 2 januari 2013

Långshyttan

Datum syns automatiskt på varje inlägg så de skrivs inte ut mera. 37 grader i skuggan har mina släktingar nere i Australien. Hade varit hemmma sedan den kyliga fredagen då jag filmade. Nätterna mellan kl 22-01 är förstörda av störande asylsökande som inte sover. Har kontaktat en hög chef på migrationverket om en lösning på det. Snön har smält en del klart väder lågt stående sol några minusgrader känns kallare liten vind. Ringde Yami och beställde b la pyttipanna mm. Lite bättre ute men en del farlig is finns det men idag var det ingen fara alls har läst b la på FB om folk som halkat omkull. Handlade på ortens Ica där kan det vara lite fart trångt vid möte i gångarna. Djupenström hänger upp is stjärnor som jag får i skallen. Inga semlor såg jag Lotta min moster hade köpt två sist vi talade på telefånen. och som bor i lägenheten där vi växte upp. Eivor var hennes mamma och min mormor eftersom jag inte fick följa med mamma Birgitta Andersson ner till Sydney 1964. Är kompis med snygga Marie Egenhager ordf för SD dalarna/västmanland samt sitter i dalarnas landsting och kommun samt i parti styrelsen mm. Detta på FB hon skulle kolla runt lite får vi se om hon vill medverka på radion. åter från ica blev det bra tungt fick ta det en bit i taget. Nåt är fel med All teles bredband då hastigheten på bredbandskollen ofta visar dåligt eller godkänt/bra sen åter dåligt detta på två datorer vista windows 7. Ibm datorn med XP är från 2003 och har 750 minne så den är seg. Har bara kopplat in skype på A datorn och den är inte så ofta inkopplad. Underskott på Nordea kontot 2000skr men 22 000skr är på gång snart ska få ett sms av Eva. Apelsin juice innehåller b la socker och fräter på tänderna jag köper apelsiner som jag skivar och suger ur frukten. Har även en apelsinpress manuell. Har gjort iordning autogiro för hyresgäst föreningen. Då man skyller störningar på nätterna på mig tänker jag kämpa för mina rättigheter. Svars kuvertet har klistrat ihop sig själv så det gick bara sönder när jag försökte uppna det. Dont mess with me becuse it means WAR! Fula kärring bredvid med samma hemska glasögon som de flesta kvinnor man ser här som börjar borra kl 0940 en söndag!¨ Samma fula kärring som sitter på bussen nere till Hedemora ni ser den filmen på bloggen. Ska sätta teknkern på plats en gång för alla han ska lära sig att Gjallarhornet är inte hans förening/program. Han ska göra som jag säger åt honom annars kommer jag ta över programen via datorer och internet. För flera år sedan sade jag att hans fåniga telefon väkteri skulle vara mellan kl 1700-1745 alltså 45 minuter. Men varje gång jag lyssnade körde gubben mellan 2700-1800. Sedan fick mina inslag ynka 25 minuter mellan kl 1800-1825. Hans tuggande om radio nord som körde i början på 1960 talet i 1,5år är så tjatigt. Att be lyssnare ringa och prata om radio teknik vill ingen. inte prata om politik nej men låt folk ringa in om de vill prata politik låt dem göra det du behöver inte svara dem. Närradion har inga krav på opartiskhet. När cd skivornas spår bara hoppar ommkring så syller han på att det är mitt fel eller möjligen postens. Radio Holger var den första cd skivan som krånglade trots att jag sedan slutet på 2012 började skicka dem i plastaskar. jag säger åt honom att jag lyssnar igenom alla spåren utan några problem alls. Han har ju själv sagt i radion att han kör med utslitna apparater som borde bytas ut. Rock klassiker förvann här uppe i dalarna/gästrikland sändaren ligger väl i Sandviken då man sade det samt reklamen för lokal för Gävle. Fick in statliga spanska radion med engelsk språkiga program på nån frekvens på kortvåg delvis stark signal men delvis svag. Georg tuggar också om mellanvåg men vem lyssnar på sånt idag har vi inte tröttnat på alla störningar där. Brukade lyssna mycket på radio förr både före närradion 1979 samt efter. På Vega i min lill stuga var det mycket SR ring så spelar vi svensktoppen mm. På mellanvåg NRK och RTL 208 1440 meters. När Elvis dog 1977 blev det först tyst innan en program ledare kom in med beskedet att the king of rock n roll var död. Sedan spelade det bara Elvis hela natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!