NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 15 januari 2013

Titta det snöar nej fy!

Dåligt uppdaterat här,webradion är igång efter en otrolig massa strul så fick jag det att fungera winamp shoutcast sourge anslöt till sist med servern i USA.

http://webradion.tk

Mina paket kom en efter en först kom det ifrån Kjell.com
Behöver mera kablage b la ska en gammal JBN mixer användas men den har din kontakt som ska gå över till rca.
Nya datorn en bärbar slimmad HP ny för 2 700skr med windows 8.

Bra kyligt igår+idag samt halt.
Tömde en del till återvinningen.

Tuchplatta 15 skärm en del att lära sig ladda ner bra program.
Har ett externt ljudkort sound blaster med installations cd samt usb kablar finns.

Igår skulle tung sopsäck slängas ner med säcken bära ner en sittvagn ifrån Märsta den låg i skogen.

Måste ut och få lite luft+lite motion.
Idag ut igen ner till ica postbutiken.
Paket ifrån netonnet med philips trådlösa hörlurar.
Har b la ändrat lite med sändarna till trådlöst här.
Film ifrån vardagsrummet och allt som ska få plats på databordet avlångt köpt för 100skr på myrorna på Lidingö för många år sedan.


Hittade ju en massa rippade filmer förra sommaren utmed Myckelbyvägen några var skadade mest våldsamma filmer.
Kan kolla på en liten bärbar dvd med 7 skärm.

Har ont i halsen har hostmedicin samt kanjang.
Högtalar telefonen inkopplad en mikrofon lös ska användas för att spela in samtal ifrån högtalaren.

Man lyfter på luren sen läggs ett tungt verktyg över klykan så man kan koppla in högtalar funktionen.

Ska man köra med mikrofoner måste alla högtalare i rummet kopplas bort.

Mikrofonen läggs ovanför högtalaren.
Skulle behöva duscha men orkar inte.
Får ta det lite lugnt orkar inte dra igång alla fyra datorer.

Idag var det ifrån netonnet sen hem kartongen fick plats bra i min stora påse köpt på hemköp i Hedemora.

Spar några kartonger jo jag köpte smör igår.
Idag bara hem igen tårarna rinner pga kylan.
Vart inne på exilen samt nordisk och gjort lite reklam för webradion.

Max 50 lyssnare man ser om webradion är igång på:

http://webradion.tk

Jag höll på att ge upp igår men kollade på den film som
shoutcheap.com har lagt upp.

Stoppade och backade några gånger vad såg jag?
DJ ID skulle vara tomt server adressen skulle skrivas utan
http:// bara siffror och punkt emellan.

När supporten ifrån USA skriver serveradressen finns http:// med men ska inte skrivas.

Då fungerade det blev ansluten till servern i USA.
jag kan logga in med ett annat konto och starta/omstarta och stänga ner servern.

Det står där att ingen ljudkälla är ansluten men jag hör ju webradion igår via B datorn med tolv sekunders fördröjning.

Nåväl webradion fungerar sedan igår kväll och under natten.
Min tanke är väl att i början köra lite oregelbundet.

En kväll i veckan ska det köras flera timmar med mix88mhz.
Hur nätradion ska utformas är ej klart ännu.
Kör jag test ifrån Sweex externt ljudkort och en mikrofon låter det bara konstigt.

Måste tänka på Gunnar på 60 minuter två program för februari 2013 på två cdr skivor.

Jag har denna +nästa vecka på mig.
Nytt headset är på gång samt mp3 spelare Andersson med röststyrning så snart kommer Gunnar&en mikrofon kommer tillbaka.

Radio med 20 snabbval + en till mp3 spelare play.
Vi behöver nya medarbetare promotion/nationell musik.

radio88@bredband.net

Skulle köpt usb headset blir nästa gång.
I Märsta hade jag trådlösa hörlurar där ett vaktbolag bröt musiken ibland inte kul.


































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!