NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 24 maj 2012

Långshyttan 20120524 Cykling till Säter-Hedemora!Sex mil???????

Vilken dag hela min rygg är mörkbrun!
Tog med fel batterier blev inga bilder!
Först Myckelbyvägen såg nåt skräp det var cd skivor fyllde ryggsäcken.
De som låg på marken har jag tvättat och torkat några fick jag slänga.
Ska vara filmer en första var fel format håller på att konverta.
Idag blev jag verkligen störd!

Massor av gräsklippare samt hemska jordbruksmaskiner och bullrande traktorer.Har sett minst tjugo gårdar med kor,hästar,får och en gård hette Karlsson dalagrisarna de glada grisarna fan trot!
Men jag kan inte kolla överallt måste hålla koll så jag ligger på sidan så jag bedömer att mer än 50 gårdar finns inom Säter-Hedemora kommun.
Om man kollar så kan man tappa balansen gäller att cykla rakt och inte vingla det är min säkerhet.
Men ibland kollade jag lite samt stannade och drack samt kissade det var så vackert!!!!

I Husby hängde en cyklist på han skulle till Stockholm på cykel!
Vi passerade handlarn i Husby.

Cyklade mot Falun var ute på länsväg 266 som förbinder Hedemora och Falun.
I Fäggeby var det skyltat Säter där fanns bettans livs.
Många timmerbilar,långtradare och lastbilar har stört mig idag de ersätter flyget!

Hundar har skällt ut mig också haha!
I Bisbergshyttan såg man St Skedvi kyrkan fint bara tre kilometer bort.
Denna väg mot Säter cyklade jag en gång krafterna började bryta det nästan snurrade i huvudet av värmen men efter en evighet såg jag Säters vackra kyrka.

Kände ju igen mig passerade Bispbergs sågen.
Ner i Säterdalen trångt blev det mig och en cykel men så upp vid Säters kyrkogård samt Säters ridklubb som fick alla sina sadlar stulna en gång.

Visst kände jag igen mig Expert har stängt igen handlade på gatuköket nej inte svensk personal men bra att de jobbar.

Såg SJ IC tåg mot Arlanda-Stockholm stanna i Säter.
Tre tunnbröds rullar med korv de gav mig burkar med loka skulle varit flaskor.

Pratade lite med några grabbar jag berättade lite om flygbullret i Märsta.
Nu måste jag styra hemåt inte kolla i Siggebo där jag även bodde åren 2000-2006.

Grabbarna sade cykelbanan mot Hedemora skulle vara klar men jag hittade den aldrig!
Skulle cyklat tillbaka samma väg nu blev det lite fel.
Cyklade på söderut tog rast bland myror fick stå!
Åt lite och drack cyklade vidare.

Men så tog vägen slut och ut på riksväg 70 får man cykla där det skulle bli förbjudet men jag såg inga förbuds skyltar.

Fanns en lite plats för mig på sidan var en bil som tutade.
Nåväl hemskt jobbigt var det just i Hedemora fanns väg 266 man kunde tagit den upp och sen höger mot Husby.

Länsväg 270 sen vänster till Husby igen vet ni vad jag såg??
I Märsta hade vi en lite flicka som heter Natascha hon började skolan hösten 2011 liten är hon och mycket söt med vackert mörkt hår.
Och på en bondgård i Husby cyklade en liten flicka i samma ålder och samma ansikte och samma hår!


Jag sade högt vad gör hon här uppe flickan svängde vänster på gården då kollade hon mig för andra gången hörde henne prata.
Liksom flickan i Märsta var det nåt utländskt med denna flicka.
I Märsta såg jag aldrig pappan bara hennes mamma samt en stora syster.
Hon bråkade med sin mamma en gång så morsan knuffade till henne hårt.
Hedemora-Långshyttan är 2,6 mil och från Husby via Myckelbyvägen är 1,1 mil.

Man kunde se stålverkets höga byggnad samt Setra Limträ långt borta.
Samt en mobilmast uppe i skogen strax norr om Långshyttan.
Det svider på ryggen hur ska jag kunna sova är ju bränd samt orakad.
Ska vila i morgon orkar inte mycket nu!
Idag har trots den snoriga näsan känt doft av kodynga samt känt doften av kor och hästar.
Bra att gårdarna ännu har djur!
Jo i Husby finns hotell fanns väl två till på landsbygden gästgivar gård med resturang samt camping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!