NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

söndag 6 maj 2012

Långshyttan 20120506 Upp i de norra skogarna!

I korthet extremt trött nu finns får vid Laggarbacken höns och tupp också.
Fotade men blev bara några pga dåliga batterier.
Märkligt väder varma träningsbyxor svarta och camojackan.
Ibland var jag mycket högt upp sol men kyliga vindar.

Istället för att ta höger förbi älgtornet tog jag rakt fram.
Vatten bäck väg vänster med låst vägbom fortsatte rakt fram.
Sveaskog harr gallrat på vänster sida några få kilometer väster är Säters kommun.

Forsande vatten men inga mera bilder vägen blev jobbig pga grovt grus.
Tog till vänster på en skoterled över en bro över bäcken.
Tog bara en liten bit och vände mot Långshyttan.
Har kollat kartan och skoter klubben.
Den går nån kilomter in i Säters kommun där den går nära en skogsväg.
Den korsar en bilväg som fortsätter mot Faluvägen riksväg 80.

Tillbaka det kom en bil in i skogen och ut igen.
Senare kom bilen förbi de kanske trodde vägen fortsatte?
Dessa skogsvägar är ej öppna för allmän trafik!
Nu förbi älgtornet jag spelade in Gunnar&en mikrofon i två delar.

Man är högt man ser alla bergen som omger Långshyttan man ser ett berg norr om med hög mobil mast.

Jag ångrar ingenting to hell with Stockholm!
Såg en svart vit flugsnappare och lite snö i några diken.
På kartan ser man vattnet som rinner kommer från sjöar i Säters kommun.
Förbi Laggarbacken gick får med söta lamm och åt det lilla gräs som fanns.
De ser roliga ut när de tittar upp och tuggar gräset!

I skuggan mycket kyligt ibland varmt i solen ibland svinkalla vindar rakt i trynet.

Men sista biten åkte jackan av!
Måndag vilodag+duscha mig ren!
Kokade makaroner innan jag gick och åt köttbullar med makaroner innan samt när jag kom hem.

Återkommer med dagens bilder och länk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!