NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 22 maj 2012

Långshyttan 20120522 Gunnar cyklade till Hofors!

Kameran glömdes i cykelväskan men bilder kommer.
Camojackan togs med i ryggsäcken det blev fel.
Varsel byxorna var för varma kavlade upp dem.
Vikingatröjan åkte tog först mot Hinshyttan.
Finns bara tre fastigheter innan länsgränsen.
Men så började det bära uppåt!
Pissade enormt många gånger fyllde på vatten från skogens bäckar.
Orkade inte cykla då uppförsbacken aldrig tog slut tror den var fem kilometer.Finns en mobilmast man ser från Långshyttan det är den.

Inga bilar genomfart ej tillåten.
Blåste en del idag ganska kalla vindar så korsade jag väg 270 man hörde Faluvägen riksväg 80.

Välkommen till Långshyttan,Hedemora kommun.
Engelsberg stavas numera Ängelsberg men här var det den gamla stavningen.


Traktorväg genom skogen så Edske masugn nedlagd 1878.
Förbi låst vägbom nu var jag i Hofors kommun Gävleborg samt Gästrikland samt södra norrland.

Såg ormvråk på en stubbe den lyfte fort.
En hare samt en ekorre.
Första bostadsområdet Edske med camping med servering.
Så cykelbana under 270 sen bara följa mot Hofors.
Minns inte gatunamnen men ska kolla kartan.
Petré skolan minns jag alla gubbar skulle klippa gräsmattan i Hofors just när jag kom en gubbe hade naken överkropp.

Hofors har en stor en andel invandrare det såg man.
Vände tog några bilder och raskt tillbaka på cykelbanan.
Fick stanna många gånger för att kissa samt vila lite samt dricka mycket vatten.


Hörde en Lom på Grycken men i Ängelsfors styrde jag till höger blev förvirrad.frågade en fet kärring hon visste inte vart väg 270 fanns.
Tillbaka snacka med en gubbe han bodde inte det men sade där går stora vägen ja rakt fram.

Mina krafter började minska läns väg 270 blev en mardröm.
Gick bra först men alla uppförs backar blev för mycket längre fram orkade jag inte att cykla alls jag var helt slut!

Gick långa bitar vilken utsikt man kan få iland man är högt och ser höga berg och ibland sjöar långt borta så vackert.


Några nedförs backar rullade jag kanske i 60 bara styra.
Såg infarten till Silfhytteå.
Så infarten till Älgparken så farligt var inte trafiken en och annan tung trafik ganska glest mellan bilarna.
Så kände jag igen mig.

Glömde kameran i cykelväskan batterierna tog slut liksom jag.
Mötte ung muslim tjej lite mullig som måste dölja hårdet och där kommer jag med naken överkropp.

Fick ont i baken jo i morgon kommer 5000kr in.
Aldrig mera pråmleden och till Hofors nu har jag varit där.
Jo själva järnvägen går norr om Hofors men det finns öster om hofors ett stort industri område b la med Ovako stålverk mm där går industri spår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!