NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

onsdag 9 maj 2012

Långshyttan 20120509 2,6 mil cykling till Stjärnsund igår!

Idag +7C regn jag är ny duschad och ätit.
Ïgår tog ner bägge cyklarna till källaren.
Letade har två förråd i mitt gamla är det fullt med flyttlådor.
Letade men hittade ingen cykel pump.

Har cykelväskor de är mycket bra,har tre cykellås cyklade sakta ner mot ica.
Men ingen nyckel passade till cykellåset.
Handlade på ica sen via Långsbyn ut på länsväg 270.
Vid Svinö mot Stjärnsund långa uppförs backar motvind och kyligt i skuggan.
Såg leriga skogsvägar jag har dålig kondition min två cyklar har dåligt med luft.Mycket luft hade gått ur styret blev vingligt cykeln rullar trögt.

Min ben blev snabbt slut jag bara flåsade!
Kom upp högt såg bort mot sjön Lången och även Hålnan.
Jackan åkte av segade mig fram till Rosshyttan vek av till den fd järnvägen.
Bondgården har får de fick syn på mig de verkade nyfikna!

Så kom jag fram lite lerigt marken är ojämn men kom fram till den fd tågstationen.

En lastkaj syntes förr gick tre spår där satt länge igår och kollade på gamla bilder från Långshyttan här har funnits mejeri mm man har haft flera skolor.Man har rivit hela bostadsområden.


Stjärnsunds Ur fabrik tror den är nedlagd såg ner mot Stjärnsunds bruk här fanns förr större tillverkning som senare flyttades till Långshyttan.

Vet inte om någon verksamhet finns kvar?
Järnvägen gick förbi bruket där fanns flera spår.
Såg bort mot kyrkan vände kom fram till Stjärnsunds koisken.
Skolan och förskolan ligger nära såg barnen bussen vänder här.
Bara vissa bussar går till/Hedemora vissa bussar går bara till/från Långshyttan.

Nu ska skolan läggas ner och barnen ska åka skolbuss ner till Husby skola.
Förskolan blir kvar köpte två med dubbla hamburgare gubben var äldre men det var gott.

Berättade lite om varifrån jag kom osv.
Drog hungrig vidare solen hade gått i moln jag hade haft naken överkropp men nu blev det kyligt.

Två rälsbitar låg kvar där förr plattformen fanns.
Går motions spår med elbelysning runt sjön på broar.

Drog till den norra bron där åt jag en dubbel burgare med en liten choklad dryck.

Sen hemåt denna gång via Österbyn och Västerbyn.
Gick i alla uppförsbackar fick stanna många gånger och vila lite.
Bondgården i Österby hade en flock kor med horn som låg ner och vilade.
Även bondgården i Västerbyn hade en mindre flock med kor utan horn.

Såg en stor ormvråk såg svanar.
Sen utmed den fd järnvägen bara följa hemåt 30 skyltarna är gula som på järnvägen man måste tänka sig att gick den smalspåriga järnvägen fram till 1964.

Den var gammal och sliten och kördes med ånglok.
Härligt att flera ånglok och vagnar lever vidare på museé järnvägar.
Ibland var det hyfsat varmt ibland blåste det upp kyligt.
I skuggan är det kyligt väl hemma med träningsvärk överallt.
Ner till källaren och bära upp den tunga väskan.

Tömde den stora brevlådan porten var öppen och det luktade bränt.
Senare hittade jag den ena cykelpumpen samt ett tredje cykellås.
Samt de svarta nycklarna som ska passa dem.

Samt flaskan med kedjeoljan i en påse man såg att kedjan började bli lite rostig.

Nya lånet på 5000kr kommer snart från postboxe.
Av 5000kr i kredit är det ett underskott så kvar är 1 800kr.
När lånet är utbetalat blir krediten återställd till 5000kr.
1 800+2000kr om jag har räknat rätt på min solcells drivna räknare.

Eftersom underskottet sen vänt till + kommer hela pensionen 11 340kr den 18 maj.

Första veckan i juni kommer 3000kr tillbaka på skatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!