NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

lördag 4 maj 2013

Långshyttan den 4 maj 2013


Kollade just ut +12C molnigt och kraftiga nordliga vindar ute drog snabbt ner persiennerna igen.

Hade annars läst om bättre väder utom på onsdag men för söndagen står det +20C liten vind har funderat på lite cykling och hur man skulle klä sig varma träningsbyxor?

Nu blev jag tveksam till cykling på söndag.
Kanske drar detta oväder bort tror även det kom lite  regn idag men bara lite.

Stenkastare i Eskilstuna från 2012 då Svenskarnas parti försökte ordna ett möte är nu identifierade bra!

Jag är så trött på kyla natten var lite mildare då det var mulet vissa nätter går det annars ner till noll grader.
Radio framåt fattas två program som ej uppdaterats.

På B datorn var det schema lagda inspelningen felinställd på Rarma radio det ser ut som det spelar in men sen finns ingen inspelning.

Missade idag när klockan var kl 1700 höll på med nåt.
Det hördes idag att jag hördes bättre ja högre ja starkare och förutom bakgrunds musiken som inte skulle varit med så hördes ju både Gunnar och Kent bra Kent var med på högtalar telefonen där en mikrofon sitter fast tejpad.



Under veckan krävs en radio inspelning ja onsdagen blir usel med regn och kyla så då måste Gunnar på 60 minuter spelas in sista programmet innan sommar uppehållet.

Men när jag kör timmen mellan kl 1700-1800 kommer en mix av några bra låtar och smakprov från radio framåt och radio länsman och annat.Och ibland kommer jag även tala in en del ny producerat tal.

En nyare intro jingle kommer med starkare mikrofon ljud.
Jag vill gärna tala med radio lyssnarna om Långshyttan och dess historia om den nedlagda järnvägen osv.

En tanke är att förinspela mp3 filer från A datorn med headset.
Jag körde 2t 30 minuter hemifrån en gång jag bara babblade på.

Det finns en mindre bit av telefon interljuven med Kent som inte fick plats.
Man kan ta en mapp med mp3 och lägga upp en spellista på winamp fast inte köra livestream på den datorn och sen välja ut lite från den listan.

Jag satte ihop en musikmix den hade mer än 16 000 låtar.
Mp3 från svenskarnas parti det hördes nåt störande bakgrunds ljud som kan vara vid möten.
Även Åkessons tal på Långholmen kommer.

Även den gamla A datorn kan streama och det är bra winamp som man kan köra livestream på.

                             Mer information om livestream

 Se länken:  www.shoutcheap.com

Som sagt så stängde divshare.com ett konto pga ett kelterkors jag har haft enormt med gratis konton där sedan många herrans år.

Många kelterkors har det blivit utan no problems!
Nu kan man bara skicka upp max 20mb så det får vara bilder går bra men kelterkors?

I de spellistor som finns på fyra datorer ligger flera tusen med ljudspår mp3 filer det sköts med automatik om jag inte ändrar på själva spel ordningen.

SD körde några gamla bitar en var en fyllevisa är det så lämpligt?

Kl 1800 kom Georg in han låter lite virrig minst sagt och det blev som vanligt prat om sjukdomar.

B datorn kör livestream just denna spellista har drygt 
3 277 ljudspår mp3.

Har en trädgren med en tejpad mikrofon på samt hänger upp audio kablar på den.

Jag brukar t ex söka på youtube sen kan det komma inbäddade spelare samt ljudet konventeras som mp3 format.

Lars Ekborg Ytlänningen står det på spellistan på

netradion.tk men det är Rolf Bengtsson som dog kort år efter.


             Gunnar frågar sig:Hur blir vädret på söndag?


























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!