NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

måndag 6 maj 2013

Långshyttan 6 maj 2013


Jaha nytvättat kropp och hår bra känns skönt när man har varit svettig sen i söndags.

              Gunnar var åter ute i nordliga vindar

Min ip telefon fungerar nu men den var tyst i morse.
Hade tänkt att beställa husmanskost från Yami nu blev det ica och hem.

Sandupptagning pågår i Långshyttan ej klart hela.
Gården är klar alla små barn fick hålla sig borta då samt en gubbe med hörselskydd samt en behållare på ryggen som körde högtryck han blåste väl fram sanden eller bort gamla löv.

Fick köra hög volym på hörlurarna så han och sandgubben inte trängde igenom!!!

Sommarbyxor tunna tunna strumpor och gympa pjuk=skor.
Tunn skjorta samt en av två nya träningsjackor.
Nycklarna och plånboken på varsin sida på byxan stängt med dragsko gäller att alltid hålla koll på dessa saker så de inte försvinner har mani på detta dubbel kollar alltid var de är.

                   Hur kändes det ute idag?
Blåsten kändes direkt man kom ut från porten.
PRO spelar bolue gick samt vanligt till returstationen vid fd ok macken.

Sen till ica min bärkasse från hemköp flög omkring i luften lite hur som helst.
Jag fyllde bärkassen ligger nu minus 2000skr?
Kan det finnas nåt autogiro kvar?

I början på juni kommer det in kapital då skatteåterbäringen kommer in på 4 625skr det belopp som är minus dras bort för krediten på 5000skr ska återställas.

Men jag räknar med runt 2000skr blir kvar så på pensionen får man lägga till den summan jag kan ej räkna ut någon exakt summa.Jag vet bara att när de kommer in så vänds ett minus till plus.

Känner av klådan i ögonen och halsen så nu blir det värre.
Snart kommer också björkarna får köpa nåt på apoteket.

Matpåsen var tung stannar och vilar alltid blev kortaste vägen hem.
Nu startade Rarma radio igång radio Falköping SD har en timmes sändning.På B datorn var det felinställt mycket med det tekniska att tänka på det är lätt att missa nån inställning.

                                 Motvind hem.

Två skoltjejer kom på en cykel hon där bak kollade in mig jag säg väl skum ut?

Man ser faktiskt ibland snyggingar inte bara kärringar med fula glasögon och en rullator.

Visst är det varmare idag men vindarna är  nästan lika kyliga som på söndagen skulle inte vilja cykla idag orkar ej heller.
Har tunna strumpor samt sportshorts på mig fn samt öppet i köket.Eva har sin bil på gräsmattan trots att det är P förbud förutom kortvarig lastning/lossning men jag vill ej bråka med henne.


Hon har uteplats har aldrig sett henne där.
Hon har parabol samt matar fåglarna förbud på det också.
Alla löv som ligger i rabatterna måste bort liksom alla löv i trappan ner till källaren.

Kollade  vädret i skåne idag +21C sen skulle det åter gå ner ordentligt.

Torsdag ska bli regn/kyligt,tråkigt med dessa nordliga vindar de är ej svalkande utan hemska kastvindar kraftiga jag blir tokig på denna blåst.


När man gå ut med naken överkropp samt sportshorts ja då är det sommar.Skönt att benmusklerna ännu hänger söndagen var första cyklingen för 2013 så jag får vara nöjd.

Nordliga vindar från helvetet förstör då allt!
Konstigt att höra gamla program från 88mhz har en mapp med 50 närradio program från 88mhz Stockholm.

Rolf Pettersson och Bosse Nilsson pratade innan studio 39 blev helt förstörd tror det var i slutet på 1995.
Man pratade om att vi måste få ett helt nytt parti men herregud varför anslöt man sig inte till SD de fanns ju.

Sanningen är väl att SD började städa upp och de ansåg nå dessa herrar lite väl radikala deras åsikter gick inte ihop med SD:s.

Dricker en liten burk med cola zero köper nån enstaka nån enstaka gång.

Det är slut med litervis med läsk som förr i tiden.
Vatten släcker törsten när man cyklar i värmen.
Hoppas få sola ute mycket så såren blir bättre har psoreasis.

När skattepengarna kommer köps några flera mp3 spelare samt salva för såren.

Man ska ha tre olika sorters salva det är en komplicerad behandling.

Allt djävelskap som har varit här sen jag flyttade hit har fått mig ledsen och stressad.

Nu ska vi försöka vara lite glada efter allt elände kommer snart högre värme sen väntar sommaren.

Ja jag såg två ormvråkar igår också.
Dåligt väder får man inte hänga upp sig på heller.

Man inte heller känna hat t ex emot asylsökande det är inte deras fel att de har lurats hit i tron att de ska få några arbeten här.De kanske inte har fattar att vårt land har mer än 400.000 öppet arbetslösa?

De kanske är nöjda med de bidrag de får med så många barn blir enbart barnbidragen flera tusen per månad.

Visst är det jobbigt med huckle kärringar stora som hus och icke vita men jag har sett såna förut i mitt liv.

De bor inte här för evigt men sen kommer nya.
Småbarn är ju roliga att studera på lekplatsen.

De hörs inte de tränger aldrig igenom mina hörlurar!


















































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!