NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

söndag 5 maj 2013

Långshyttan 5 maj 2013


Jag hade lock för ett öra idag men jag tror det släppte lyssnar på netradion.tk med små hörlurar plötsligt blev det starkare på högra örat.

Tvi vad blåsigt det är idag sitter iklädd endast sportshorts och strumpor.

Tog kängor och varma träningsbyxor samt den varma Sverigetröjan samt camojackan.

Jackan+vattenflaskan åkte ner i en väska ner till källaren.
Hade först varmare skinnhandskar ja ut med cykeln för första gången ja oj vad det blåste idag.

Först förbi hästarna vid Solhemsvägen ut på 270 till höger sen vänster till Långsbyn.

Två tjejer har hästar på sin gård de red på dessa.
Ner till Lången och fylla på vatten.
Sen en  bit på asfalt till vänster sen tillbaka ut på 270 höger sen vänster Hinshyttevägen.

Vinden var jobbig mot Bosse och Lisa från Stockholm som bor på gården Sybo i motvind.

Fortsatte i långsamt tempo fram till vattendraget under vägen.
Inspelning av Gunnar och en mikrofon.
Tyckte jag hörde lite dåligt på ett öra.
Klämde fast mp3 spelaren och fortsatte framåt.

Jag blev tokig på blåsten men blev lite lugnare efter en stund.
Tog skogsvägen till vänster sist låg det mycket snö där.
Vände på cykeln och gjorde halt där.

Fortsatte inspelningen med Dammsjön där nere samt höga berg längre bort samt mycket långt borta.

1t 17 minuter totalt!
Orkade inte mera avbröt inspelningen man trycker M så blir det saving.

Den hårda vinden vill ibland att min keps ska flyga iväg det ville inte jag.
Man får hålla lite låg fart pga trasig väg och hårda vindar.


Lättade på trycket fn körs senaste programmet med radio Länsman.

Sveaskog härjar lite överallt ibland gallrar de.
ibland är det rena kalhyggen.

Längre bort Flyttjesjön mot Svedbo i Säters kommun tar Mellanskog över.

Trött ja värk ja!
Högsta farten fick jag upp på hemvägen på Hinshyttevägen från hästgården.Benen känns starka på asfalt grusväg är värre.

Rällingsberg och fd gruvbanan hem fick upp lite fart där också.
Bettan fd tågstädare från centralen hade också blåsigt i
Gustafsberg

Onsdag busväder med regn och kyligt blir nog inspelning då.
Sista Gunnar på 60 minuter del 2 maj 2013 innan sommaruppehållet.

Sänds den 11 maj 2013.
Även om jag producerar timmen mellan kl 1700-1800 är det inte Gunnar på 60 minuter.
Närradioföreningen har skrivit så men det gäller bara första och andra lördagen förutom sändnings uppehåll.

Jag bjuder på lite mindre musik men främst inslag som radio framåt och radio länsman m fl.
Men jag kommer även att tala in ny inspelat tal.


Åt mackor hårda och mjuka samt kaffe samt grönsaker i micron.

Anders Klarström har bytt efternamn samt Tor Paulsson
har bytt alla namn fick veta det nya förnamnet.

SD ska använda begreppet invandrade svenskar vad bra för då blir dom ju svenskar redan från början!






































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!