NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

onsdag 8 maj 2013

Långshyttan 8 maj 2013


Nu hör jag mannen från radio Länsman jag skriver inte hans riktiga namn han ringer till Georg.

Han var tekniker och pratade och gjorde jinglar när Framstegspartiet hade häftig 60 tals musik.

En mindre björk börjar löven komma ut.
Nytvättad samt åt en grillad kyckling bit på en träpinne.
Oskarssons han besök av sin dotter med liten söt flicka.

                            Summering av gårdagen

För tredje dagen kom jag ut på tisdagen lite sent efter kl 12 pga det var rätt mulet.Med erfarenhet av allt blåsande tog jag
lätt fodrade svarta byxor den tjocka Sverigetröjan och
en nyare träningsjackan.

Kängor och mp3 spelare med musik ifall nåt ute skulle störa mig.Förbi Jonsboskolan där ser man nästan aldrig nån det är som skolan alltid var stängd.

Elljusspåret det kändes varmt med lättare blåst dock i motvinden.

Misstänksam som jag är tog jag av mig hörlurarna.
Minnsann gallring nära mig hörde en skogsmaskin!
Snabbt på med hörlurarna och pressa upp volymen.
Jag har inte flyttat hit för att bli störd i skogen.

Sveaskog har korsat elljusspåret på två ställen där är det djupa hjulspår av skogsmaskinen.

Även den sönderkörda skogsvägen är anmäld till Jenny Ericsson på Sveaskog.

Johan som annars är ansvarig för avverkningarna här är föräldraledig.

Midjebätet var bra en vattenflaska+kameran mm var där.
Ibland var det mera mulet så kom lite  sol.
Rätt blåsigt visst man varmt i luften.
ja filmerna kan ni ju se ja även ladda ner på Archive.org jag ser antalet nedladdningar på allt uppskickat där.

Uppför bär det vinden friskar i ni ser film nr 1 så länge upp åkte av den för varma Sverigetröjan av den slets av.

                          Gunnar fortsatte med naken överkropp.

Som man ser på filmen/filmerna var det delvis sol och delvis mulet/halvklart.

Gunnar frågade sig varifrån kommer allt vatten uppifrån skogen som rinner ner i Flyttjesjön?

Där uppe högt upp i skogen finns ingen sjö eller stor vattensamling.

Marken är torr ingen bäck rinner alls.
Kan det vara som i Säters skogen vatten rinner under marken?
Under mossan hörde man vatten porla samt under grönt gräs var det blött.


Ingen snö och sjöarna ligger öppna blev trött på att alltid bära hörlurar med musik,stängde av mp3 spelaren och tog ur inears lurarna dvs de går långt in i öronen.

Så inget störde mig!


  1. Ingen skogsmaskin!
  2. Ingen helikopter!
  3. Inget propellerplan!
  4. Inget fjärrflyg!


Vindens susande plötsligt blev det väldigt blöt som syns på filmen kanske snön låg kvar längst där och smälte sent.
Filmade Flyttjesjön som fortsätter in i Säters kommun runt fem kilometer bort.

Filmade St Älgsjön finns tre stugor vid en brygga där ligger en liten vit båt.Såg en kvinna med röd tröja sen försvann hon.
Några kläder hängde på tork.

Närmast mig innan vattnet en damcykel en bil kom förbi på den enskilda vägen det finns några få fritidshus.

                                             Två paddor

Hur kommer man fram till de tre stugorna den största är kanske runt 20kvm de två andra mindre?
En padda filmades fick den att flytta sig lite bort från vägkanten.Längre bort låg en tillplattad padda.
Jo det går en stig uppåt som jag tror leder till stugorna.
Har även följt en väg norr om sjön som börjar vid ett fd grustag.

Den tar bara slut jag syns lite ibland på filmerna tycker ni jag ser skum ut?

Lurarna åkte på hörde nåt vid en gård så drar jag igång musiken!
Laggarbacksvägen hem den är säkert två kilometer lång.
Sveaskog har gallrat samt kört en skogsmaskin nära vägkanten så det tappade mp3 spelaren kan ej ha överlevt det.

             Såg Gunnar verkligen en stor varg?
Hade lättat på trycket då jag tyckte mig se en stor ljusfärgat varg  som skrämde mig eller var det en hund?

Skulle jag våga fortsätta framåt hur skulle det sluta?
Såg flera personer och en barnvagn det var alltså en större vitfärgad hund.

Var folk nära pumpstationen där vi tar in vårt vatten från sjön Rällingen.

Mullig kvinna samt två andra kvinnor.
Några smågrabbar kollade in mig pga min nakna överkropp.
Såg en mullig ung muslim tjej med huckle som jag kände igen sen från 2011-2012.

En ung söt svensk tjej är hennes kompis spanade in henne samt bakdelen som var inpressad i svarta tights.

Annars får man mest spana in betydligt mindre bruttor!

Gräset växer nu kommer snart grönskan när allt blir så vackert grönt.Alla vackra  blommor och buskar ja träd ja allt men det går sakta.

Radio framåt hade en veckas uppehåll men är tillbaka med program nr 61.
D datorn HP laptop streamar live på netradion.tk
Igår kväll kördes b la en del av en mapp som heter närradio.
Innehåller 50 närradio program från Stockholms närradio 88mhz.Hasse har sen flera år skicka sånt från början cd skivor till Box 526 114 79 Stockholm men nu kommer de inpackade som zip i wave format som man får göra om till mp3.

Man kunde höra ett antal program med Rolf Pettersson som närmar sig 80 år.
Bosse Nilsson är nog runt 67 nu?
Rolf hatade Lasse Lindh har inspelningar när Lars ringde in till Roffes nattsändningar där Roffe kopplar bort Lars.

Men när Rolf och Bosse blev kompisar och Bosse åter blev kompis med Lars så kunde Lars ringa in och prata med Roffe och Bosse.

Allt slutade i slutet på 1995 då studio 39 blev totalt förstörd i ett politiskt attentat.
Bosse ringde mig i Märsta och berättade att han hade lagt ut 10.000skr på denna studio.
Öppet forum senare Stockholms kanalen hade bara halvtimmar med undantag av vissa nattsändningar.
Periodvis var man avstängda i flera år.
Andra är Rolf körde programmen under falska namn.
Håkan Sigmundssson hette...nåt annat ja.
Dick hette nåt annat.
Åke Bylund medverkade en period med dessa.
Thord från  dalarna medverkade.
+ Några andra också Johan även Leif Eriksson var med tidigt 80 tal med Roffe dvs folk från BSS.

Roffe var nog för extrem för SD sen de bildats 1988.
Finns inga bilder jag hade en bild på Rolf minns ej om han var med ute på möten och så.

Rolf flyttade på 1980 talet ner till Öland och blev fårfarmare.
Han skickade band till studion men kom upp till en del nattsändningar.Då tog han med sig refbanden ner hem.

Jag besökte studio 39 en gång mötte en gammal Putte med krycka han rökte cigarill och hostade.
Putte då nog 1994?
Mixern var så gammal som från 1982.
Putte kom ibråk med SD som han krävde på 17 000kr.
Men Putte förlorade den rättegången SD var ej skyldiga Putte pengar.

Som tur för Georg gick SD över till Georgs studio.
Annars hade inte SD haft nån sändningsstudio.

Jag ska försöka få folk att säga nåt om netradion.tk jag måste få lite reaktioner.




































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!