NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

måndag 19 december 2011

Långshyttan 20111219

Ok ut igen trots all snö ut med barnvagnen.
Fabians hemservice skulle just stå utanför.
Han glömde nån skrapa på gatan och åkte omkull direkt.
Längre ned på gatan åkte en gubbe med två soppåsar omkull.
Till Yami för svensk husmanskost sen till ica.
Handlade där för över 800kr lika bra att stor handla när man lyckas komma ut.
Mina ostskivor hade börjat att mögla!
Kul med gubbar i butiken som snackar dalmål och punkkvinnan med rött hår var där och mest skrynkliga tanter allt med glasögon.

Besvärligt var det snorhalt nära att falla många gånger svårt att komma fram.
Gick mycket sakta stannade ibland för att dricka lite schweppes.
En långtradare hade problem att komma uppför svältbacken.
All snö isfläckar och snöfallet tvingade mig sakta hemåt mest var det osandat.

Och värst var området efter vårdcentralen helt oplogat.
Trögt värre tog tid att varva ned man får dålig kondition inte bra att sitta hemma i flera dagar.

Kom post ingen vinst på mina trisslotter.
Skickade iväg autogiro till bredbandsblaget samt en cd till studion.

Ringde bredbandsbolaget de hade gjort fel hon drog bort lite från super fakturan p0å 879kr samt fick dela upp.

366kr i december samt 366kr i januari.
Ringde åter posten företag i Hedemora i fredags höll jag mig hemma de kom aldrig.

Man ska själva hämta paket med större vikt än 20kg men de lovade.
Idag lovade de att komma med två paket på tisdag.
Fick annonsbladet.com samt Husby församlings tidning som vi tillhör.
Röda korset lokalt bjuder på gratis julbord på minner om de nu döda törstiga fyllgubbar vi hade på södermalm när de kom smutsiga och bakfulla till en lokal som tillhörde Allhelgona kyrkan på Blekingegatan där fick de äta gratis.


Fick sms från tandläkaren i Hedemora välkommen den 21 december.
Ringde upp vi kom överens om januari för en första undersökning.
Jag fick kolla busstiden för linje 21 kollade kartan hur man går.

Bussarna till/från tandläkaren är helt gratis kallelse/kallelse räknas som sjukresa kanske vill bussföraren även se ID kort.
Mitt visakort går ut i januari nytt kommer automatiskt.
Fick lite eftersänd post från postboxen.

Såg söt tjej med sin kille och åkte sparkstötting senare åkte hon på rumpan.
Nu fungerar telefon svararen på 0225-60143

Struntar i julskinka orkar inte med ungnen fanns färdiga skinkbitar ica har även varm eller kall jultallrik.

Allt är så överdrivet med julen snart vänder ljuset samt nytt år.
Jag har även varit i Säter några gånger vid jul och nyår.
2012 blir bättre med ljuset som kommer våren min cykling kommer igång.
Mina tänder lagas kommer kosta får dela upp samt det kommer säkert minst sex månader.

Man får gå oftare till tandläkaren samt tandhygisten två gånger per år då hinner inte hålen bli så många eller så stora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!