NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

fredag 9 augusti 2013

Långshyttan den 9 augusti


Typiskt bostads område i sk miljon programmet dessa vita barn blev senare till stor del utbytta av helt främmande folkgrupper.


                                      Min gamla SJ jacka



Denna mm skaffades inför starten av min sändnings studio 36 belägen i Midsommarkransen,Hägersten den var ansluten till Kaknäs tornet som vid det tiden hade en kopplings central för de olika närradio studionerna.

Senare skulle närradio föreningarna själva sköta program scheman ansökan men då var det krångligt man fick ansöka och vänta på svar från närradio nämnden.

Första tiden fanns bara själva kontroll rummet.
Men sen jordad 20 meter lång mikrofon kabel med xlr kontakt inköptes den drogs in i vardags rummet dörren gick då inte att stänga helt.
---------------------------------------------------------------------------------
Vid ett litet kontors bord från ikea sattes mikrofonen.
finns bild på det som medhörning användes en liten transistor radio med trådantenn inställd på fm 88mhz.
--------------------------------------------------------------------------------
Ibland hade jag högtalar telefonen inne hos mig men ibland hörs hur Lasse Lindh själv kunde sköta telefon samtalen.
Han kunde även använda en slips mikrofon med inbyggt batteri den hördes dock lite svagt.
---------------------------------------------------------------------------------
Minns att Lasse och Bosse bråkade ute i mitt kök en natt sändning.

Förkyld och har problem med blåsan ett evigt pissande.
Ringde gnälliga Georg om att mitt program på lördag redan är överfört till närradio föreningen,svaret blev ska jag aldrig mera få sända härifrån samtalet bröts som vanligt.
---------------------------------------------------------------------------------
Sen ringde Stig en pensionär utan dator han har flera gånger hjälpt Georg med mat och kläder.
Stig sade att Georg bor i ett råtthål.
Samtalet bröts senare få se om Stig vill medverka när jag har kommande telefon program.
---------------------------------------------------------------------------------
Dåligt väder började regna igår kväll ringde Abbes brorsa som också är rasist för de båda har keps med de tre kronorna på i gult.

Beställde sallad och svenska husmans kost hans tjej jobbar där också.+15C tog svarta varma tränings byxor samt grön jacka med lätt foder paraply inga solglasögon ingen Sweden keps.
---------------------------------------------------------------------------------
Nån har kört sönder en belysnings stolpe så den ligger helt nere på marken.
Såg knappt några personer ute ett fåtal.
Kaj flockarna är blöta idag.
Jag vill höra era åsikter om närradion netradion.tk denna blogg och andra hemsidor ja vad tycker ni?

Telefånen kommer delvis periodvis vara igång kvälls tid:

                   IP telefon nr 0225-60143 är röstbrevlådan igång tala in nåt.
På Gunnar1.tk finns även voice massage recording.
Har ni skype lägg till mig dalagunnar.












































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!