NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 29 augusti 2013

Gunnar är hemma igen

Dessa buss resor är värre lidande än själva tandläkar besöken.
De går olika varianter utmed landsbygden men de stannar nästan aldrig utan rullar på så behovet är litet.

37X2=1t 14 minuter ner gick vi via Myckelbyvägen Osbo,
Övermora Myckelby Amshyttan Berga Smedby Husby,
Koberga osv.

Man ser landsbygd höga berg odlings landskap bondgårdar
kyrkor osv.
Takluckan ner var öppen så kall luften var skön.
Asylsökande utgör en stor del resande allt på vår bekostnad.
Liten pojke med nappen stirrade på mig men till sist somnade lillen in.

Kossor ser man och sjöar så kommer vi fram i korsningen kliver av vid Hedemora Centrum.
Kissade en gång fick vänta från kl 1230 till min tid kl 1300.


                              En liten förbättring

Förra gången hängde kommande rotfyllning med från Märsta den  kostade 3 300kr och fick delas upp på flera behandlingar läs om den metoden ingen borr ingen bedövning.


Minns ej vad jag lade ut totalt en stiftelse gick in med 2 400kr för den sista behandlingen rotfyllningen.
Försäkringkassan gick in med flera tusen 7 hål samt en rotfyllning.

                               Fem tänder ska lagas!
Där jag hade smärta förut är tandköttet skadad men inget hål.
Har borstat för hårt med tandborsten.


De höjer sina priser något den första september.
Mitt totalpris blir runt 3000skr jag betalar hälften och försäkrings kassan resten.
Ska som förra året kontakta vår lokala församling och höra om stiftelsen kan hjälpa till med hälften.

En till två behandlingar hos tandhygiesten i Märsta var den feta fula paddan hemsk hon skrapade tand efter tand med vassa verktyg så det blödde vilken smärta värre än tandläkaren.
En gång förra året trots bedövning så var det hemsk smärta nästan hela tiden.
---------------------------------------------------------------------------------
Ibland kändes det inget eller bara lite en framtand kördes utan bedövning.

Då var det åtta tänder totalt dvs ännu värre än nu.
Fick gurgla med flour en minut.
25/9 kl 1300 nästa gång.
Fick faktura på dagens kontroll 290kr FK betalar resten.
Fick sitta och vänta lite på min buss hem den går numera kl
1420 från stationen.

Gick ner till Gusarvsgatans hållplats där var samtliga asylsökande.De handlar där nere för våra skattepengar.
jag har sjukpension på 11 440kr jag tror de får mera än mig.

Sade klockan till en som pratade engelska.
Bra beläggning på bussen hem föraren var storväxt.
Någon biljett kom aldrig fram haveri sade han.
---------------------------------------------------------------------------------
Så svängde av från 270 och gick fram till Husby men rakt fram inte samma väg tillbaka på Myckelbyvägen.
Svinö vägskäl vänster uppåt Långshyttan.
Såg korna vid Långsbyns bondgård de går på varsin kohage de är många kanske 100 stycken ljusfärgade kossor.
--------------------------------------------------------------------------------
Gårdagens skogsvandring så detta usla väder dock inget regn.
Svalt och mulet dock ett kort ström avbrott hade det varit okänd tidpunkt.

Kortare än 15 minuter kunde jag räkna ut.
C datorn hade startat om så då hördes bara en slinga med
Jussi Björling.
Det sker aldrig några direkt program på netradion.tk eftersom det inte finns någon ansvarig utgivare.


Kjell Alinge vill dra igång på nätet tal och svensk musik
jag skrev vad lagen säger på www.radioochtv.se

Nu har jag sett landsbygden i Husby församling men bussen kränger i kurvorna så det är jobbiga bussresor.
Fiskpinnar och makaroner kokta idag.

På kvällstid ändrar jag på netradion.tk ibland bryts spåren mellan jag skiftar spår.
Finns ingen möjlighet att förlyssna på de enorma mängder med mp3 som finns i dessa fyra datorer.
---------------------------------------------------------------------------------
Fn körs en musikslinga med 124 låtar.





































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!