NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

måndag 26 augusti 2013

Dagens cykeltur

Det var varmare än jag trodde men klockan var också vid tio ok luften hade dock delvis gått ur bakdäcket men ingen punka utan ventilen var inte åtdragen riktigt när jag sist fyllde däcken hårda.

Lite mera luft kom in kan pressa bakdäcket hårt nästa gång.
Ventilen drogs åt hårt denna gång kände flera gånger på bakdäcket idag ingen luft försvann.

Vatten flaskor var med inga kex samt en tunn jacka som inte behövdes det blev en het högsommar dag i Långshyttan.
Hinshyttan sen höger uppåt fylla på vatten i röret.
Sen skoterleden uppåt till nästa grusväg mp3 spelaren fastklämd på keps skärmen för bästa styrkan på mikrofonen.

Sen uppåt har gått skoterleden där in i Säters kommun 2012 är filmat delvis.

Gick en del tog det lugnt i värmen drack en del vatten och lättade på trycket.

Så kom vägen till vänster den till höger tog jag förr förra gången.

Lingon ser man rätt mycket av en snok så jag idag den var snabbt över vägen.
Ett vattendrag ska komma från en skogstjärn i Säters kommun den rinner långt ner till Dammsjön.

Längre fram ska det finnas en led fram till Grops fäbod två byggnader men såg ingen led.

Mellanskog hade en lapp om gallring det är bättre än kalhyggen.

Ett andra vattendrag så kom vändplanen vägen tog slut.
Såg skoterleder men kan ej komma fram med cykeln tänker på min säkerhet.

Är jag osäker vänder jag samma väg hemåt.
Enligt eniro är det 200 meter till Säters kommun där borta går skogsvägar som jag var inne på våren 2012 delvis filmade.
Men det var utan cykel riktigt hett idag.
Naken överkropp och man borde haft sportshorts ej camo byxor.

Spelade in 3t 35 min idag.
Tog nerför kraftiga backen gick nerför förbi det sedan länge nedlagda grustaget och Laggarbacken hem det var länge sedan jag cyklade på Laggarbacksvägen.

Har dels anmält skadegörelse asylsökande barn bryter sönder trädgrenar.
Dels störning efter kl 22 från de asylsökande i huset bredvid.
De bor gratis allt får de gratis de måste sköta sig i sina lägenheter annars kan migrationsverket flytta på dem.
............................................................................................................
Hemma medtagen lite filmjölk med knäckebröds bitar.
Sen fiskpinnar med potatismos två knäckebröds skivor.
Apelsinjuice blandat med vatten det innehåller socker inte bra för tänderna.
---------------------------------------------------------------------------------
Nu är samtliga skogsvägar väster om Högåsklacken utforskade och nu blir det vilodag på tisdag.
Behöver tvätta mig och håret.
Jo de har målat en mindre tvåa som jag kan se från köket nu stod två blommor i fönstret nån är på gång där.
Eller på G som man brukar säga.
---------------------------------------------------------------------------------
Det är ju inte heller så att man ska behöva oroa sig för att skogsbolagen är överallt med sina maskiner och för oväsen.
Har varit helt lugnt sedan länge på den fronten.
Torsdag blir en sjukresa ner till Hedemora och hem igen hoppas på bra väder.

Bussarna går den längre vägen över Husby sen ut på 270 igen.
B datorn kommer tar över live strömmen på netradion.tk så C datorn får vila.
---------------------------------------------------------------------------------
Vi har passerat mer än 200.000 sidvisningar!!!

Drömmer ibland helt otroligt.

Natti på er!

































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!