NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 31 juli 2012

Långshyttan 20120731 C datorn under attack idag!

Dsuchade idag var så svettig efter gårdagens långt tur!
Började med felanmälan till Alltele de sade för första på snart 14 dagar att de är ett driftfel som drabbat flera än mig.
Fel hastiget är anmält idag varierar hastigheten och har ökat.
Några korta avbrott har skett och hastigheten har ökat.
A och B datorn de är äldre datorer så de påverkar lite.
Men det värsta är tror det var igår fick jag in live security prenium.
Programmet låtsas snabbt hitta en massa farliga saker på min dator.
Det låste webläsarna epost kan ej öppnas.

Fick nästan panik är trött efter gårdagen.
Men räddningen är att jag körde superantispyware på sökning i nödläge då en dator är utsatt för ett attack.

Stoppade sökningen såg att det hittat trojan mm fake alert mm.
Tog bort och sen omstart så..var det borta.
Windows brandvägg hjälpte inte finns det nån brandvägg som hjälper?

Kort om gårdagen var ju ute och cyklade även i söndags.
Kort i dag kom ett skyfall som höll på ett tag det vräkte ned.

Gunnar åter till Riskebo fäbodar.

Bilder se kommande länk samt film länk kommer.
Testade en skogsväg till höger den tog bara slut.
En bil kom på pråmleden just som jag skulle pissa.

Grövelberget
När jag äntligen efter nån mils kraftig uppförsbacke för tredje gången så mobilmasten sade jag att fixade det igen!

Så nerför backen och så för andra gången i Riskebo fäbodar.
Tog bilder och på hemvägen filmade jag.
Fortsatte norrut vet vägarna från eniro kartan.
Såg helt enorma berg samt berg som låg flera mil bort.
Var nära Säters kommun liksom Faluns och Hofors samt Sandvikens kommun.

Stannade blev osäker kände för att vända hemåt i hettan.

Tog lite rast.

Åt lite kex samt drack vatten har alltid med tre vattenflaskor.
Kollade på kartan jag var två kilometer från E16 Gävle-Oslo.

Tog bort Stay connection från Bredbandsbolaget och hämtade hem en ny.
Kan komma att fungera bättre än förut ska testa senare.

Hundratals med grovbebisar!

Vet ni från Riskebo i uppförsbacken hoppade det omkring enorma mängder med små grodor man vill ju ej trampa eller köra över dem med cykeln.
Pytte små var de vet ej varifrån eller vart de var på väg.
Tur för dem är vägbommen låst.

Såg en del kantareller utmed vägarna men de fick vara samt en blåbär samt smultron.

Bättre frambroms

I den lika långa nedförs backen ner till Bosse och Lisa från Nacka vid Svarvarbo numera Sybo justerade jag så frambromsen nyper bättre.
Farligt att ha för för hög fart i lös grus eller köra på stora stenar eller köra på djupa gropar.

Man ska alltid tänka på sin egen säkerhet men det händer att få fart på cykeln då går det undan men det är inte farten som är det viktigaste.

Jag är ingen tävlings cyklist har ej bråttom.

Trots dålig ekonomi måste jag leva dvs handla snart.
Vill nån hjälpa till så är det PG 634252-1 Kenneth Andersson.

Tack för din hjälp!

Nu gick det bra med C datorn den är ej förstörd likaså nere i Märsta blev den angipen så det programmet på pcthreat.com då fick jag återställa datorn valde ett datum en vecka innan.

Malware,Spyware,Trojan,Adware

Ingen kommer undan förr eller senare drabbas även du.
Men datorn är helt normal så ingen större fara men lite panik fick jag idag!


Man ska tänka logiskt när det brinner i knutarna att snabbt få bort programmet.

Nyss var det ett kort avbrott igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!