NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

onsdag 20 juni 2012

Långshyttan 20120620 Gunnar cyklade till St Skedvi

Vilken sensation en riktigt fin och varm och solig sommardag!
Skulle tagit svalare ljusa byxor tog ett par svarta.
För första gången blev det cykel norrut via fd gruvbanan.

Fin asfalt förbi Hinshyttan och Laggarbacken.
Skogsbolagen härjar i skogarna de förstör även gruvägarna.
Där vägen tar slut är det en bit vandringsled innan man kommer in i Svedbo i Säters kommun pga regnet blev det ett helvete förbi en massa blöt lera.

Fick upp fin fart kändes bra i benen detta har jag verkligen längtat efter länge.

Såg dammsjön har gått fram till denna punkt förut.
Trampade på efter en liten stund kom jag ut på en fin landsväg med asfalt.
Norrut går den ända upp till riks väg 80.

Tog vänster längre fram kunde jag tagit höger runt tre kilometer är man i Faluns kommun.

Fick stanna ofta för att dricka och ibland kissa.
Kom så fram till Arkhyttan fabriken är väl nedlagd?
Stod nio km tillbaka till Långshyttan vänster och till höger är det sex km till St Skedvi jag tog höger.


Innan korsningen med länsväg 266 Hedemora-Falun stannade jag och kissade bakom några buskar.
Från korsningen är det tre mil till Falun och 1,2 mil till Långshyttan.
Nu är det tre kilometer kvar till St Skedvi.
Vänster mot Fäggeby höger mot Gustafs.
Cyklade förbi olika företag såg en skorsten med vit rök denna vita rök har jag sett från de höga berg som finns långt upp i skogarna ovanför Myckelbyvägen.

Bensinstation med livsmedel mm till höger en resturang där satt gubbarna
som kör lastbilar och åt men ingen plånbok var med.
Cyklade förbi både skolan och kyrkan.
Jo på vänster sida fanns en ica nära en mindre livsmedelsbutik.

För många år sedan cyklade jag eller mest rullade mot St Skedvi minns bara en bensinstation sen vände jag hem mot Säter.

När cykelbanan tog slut vände jag hem mot Långshyttan.
Finns lägenheter i St Skedvi hörde dock ett propellerplan.
Vid korsningen väg 266 stoppades en bil av en svart civil polisbil.
En polisman helt svartklädd kom ut nu var det 1,2 mil hem.

Förbi Arkhyttan nu är det nio km kvar.
Amshyttan så vänster ut på Myckelbyvägen hade inte ätit nåt + värmen.
Jo det blev naken överkropp med uppkavlade byxor.

Såg flera sjöar samt vackra dalälven samt flera gårdar med hästar och kor.
Spikgården har mjölkkor nåväl i uppförsbackarna sista biten blev jag utskälld av några hundar som hördes men ej syntes senare var det ännu flera hundar som skällde som galningar på mig.

Om någon hörde ett avgrundsvrål idag så var det jag!
Man måste ju hålla på koll på vägen men några gånger kollade jag runt så vackert.

Ätit mat från ica samt flera portioner med fil och kalaspuffar.
Samt en glass kan knappt röra mig värk överallt.

Verkar mulna på ute detta var nog bara en mellandag sämre väder var nog på gång.

Kanske blev runt tre mil totalt idag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!