NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

fredag 15 juni 2012

Långshyttan 20120615

Tog lite fel kläder varma träningsbyxor blev för varmt samt camojackan.
Camojackan åkte av samt Sverigetröjan gick uppför skogen och solen kom delvis fram.Men så började det mulna på så det blev bra svalare.

Svea skog har gallrat i flera skogsområden norr om Långshyttan.
Gick med naken överkropp en för tung ryggsäck samt drack vatten från två flaskor.

Var svettig och ej ny duschad väl hemma kom solen självklart fram en del.
Duchade mig ren så en liten död näbbmus.

På vandringsleden norr om sjön Amungen så man långt borta en lada kan vara den ladan där jag gick bakom och lättade på trycket på väg mot Säter.
Efter att ha korsat vägen nedanför mobilmasten som står norr om Långshyttan hade skogsbolaget gallrat ett stort område.
Eftersom en hel del träd var borta såg man områden man inte sett förut.

Gick vandringsleden just norr om Långshyttan även där hade man avverkat.
Har försökt lösa tekniska inställningar för inspelning av webkameror.

På A datorn körde jag min digitalkamera som webkamera med ett program och där ställde jag in usb ljudkortet så mikrofonen var aktiv från mitt data headset.

Spelade in några gånger jodå jag syntes och hördes som ett test.
På A och B datorn finns windows movie maker men den ingår inte i windows 7.
Körde med billig trust webkamera på C datorn tydligen ska mikrofon på uppspelning markeras och dras upp.

Samt på rec ska usb mix markeras och dras upp mycket litet medhörning i data headset men till slut så fick filmerna ljud.

På youtube fick jag byta webläsare men där krånglar ljudet.
Får göra färdiga filmer och skicka upp samt till divshare under 200 MB.
Har redigerings program ska testa igen detta är lite nytt med filmer.
Trots en taklampa verkar ljuset lite dåligt.
Jag ser väl inte ut som en nationell med mitt hårdrockshår lite grått men det är min stil vara lite orginell.


Tvättade lite i maskinen på 15 minuter.
Folk har hängt ut lakan på tork men lördagen ska bli både sval och regnig.

Blev väl nån mil åt även kex när jag tog lite rast.
På vissa högt belägna platser ser man långt bort mot Hålnan och Östersjö.
Man ser även bort mot Säter och Faluns kommuner med höga berg flera mil bort.

Myggen är på mig hela tiden blir kul att plocka blåbär tillsammans med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!