NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

söndag 17 juni 2012

Långshyttan 20120617

Idag söndag har B datorn krånglat har haft problem trots flera omstarter.
Tryckte på ström knappen på baksidan så den fick vila och svalna av.
Nu verkar allt normalt igen har duschat idag och vädret ja svalt även här och några kraftiga regn skurar lite sol och så mera regn.

Nu på kvällen blå himmel ocl med hela +16C.
Gränsen verkar finnas i från södra Frankrike och södra Tyskland kolla själv på klart.se

De har copyright så jag kan inte kopiera texten kanske en länk.
Nån i Lund skrev att detta var en katastrof sommar och inget bättre är på sikte.

Georg som förstör mina program genom att ta upp sina egna personliga problem han är anti nationell och hatar politik.

Han fick bara sända telefon program till kl 1745 men har i flera år kört till kl 1800.

Sen kör han band eller cd till kl 1825 det blir inte mycket tid för mitt nationella budskap.

Nu blir det telefoner till kl 1745 han hittade inte men av de senaste cd har Asavisan påskrivet den ska vara signatur melodi.

Kollade min släkting Simon Mcnamara på facebook.
Han ser skum ut och hård med solglasögon med spegelglas.
Han visar fingret samt umgås med fulla aborginer.

Hans lilla dotter är mycket söt som gör tummen upp.
Vet ej vad hon heter en liten sötnos!

Men Simon grillar så det ryker och har öl och sprit flaskor framför flickan.

För över mera band till mp3 från A daton ett band gick av vet ej om det går att fixa man kan köra med limstift men själva bandet verkar inte rulla när man drar.

Personal dödad av vargflock på kolmården där jag var med min mormor Eivor och hennes Bosse på 70 talet.

När hände det senast?Jag kan inte tänka på vagar och björnar i våra dala skogar då skulle man aldrig våga gå i skogen.

Har fixat så jag har windows movie maker på min C dator med Windows 7.
Även andra program för inspelning och redigering av webkamera.

Trust den billiga blir inte bra kvalitet den borde man inte köpt.
Får köra med digital kameran och har testat på A och C datorn med headseat.

Inställningen på C datorn är på Sweex us b ljudkort uppspelning markera och dra upp mikrofonen regeln.

Rec dvs inspelning markera och dra upp stero mix regeln.
Hör på band med Lasse Lindh från Sverigepartiet 1989 från studio 88 på Gotlandsgatan 64 mycket överstyrt.

Studion lades ner och innan jag kunde komma igång med egen studio på Främlingsvägen 14 så körde vi från Georg Lindberg.

För inspelade program Georg ville inte ha dit Lasse Lindh.
Undantag en nattsändning.

Tog lån och fixade mixer 3 500kr mm gubbar kom från televerket och från televerket radio och drog in sex linjer som de mätte på.
De ringde kaknäs tornet för att kolla på linjen höll bra spänning och kvalitet.


På väggen satt en brun låda med nyckel samt tryckknapp med till/från med röd lampa när man är i sändning.


XLR kontakt fick jag fixa fram hane och drog fram ledningar ovanför dörren ända fram till mixern med 16 kanaler.

Högtalar telefon med en mikrofon tejpad på själva högtalaren.
Special kabel in till vardags rummet så vi slapp sitta trångt i kontroll rummet det var trångt i början.

Nästan 400 kr kostade den så Lasse och inbjudna gäster kunde sitta där inne.
Med en enkel bordsradio inställd på lagon volym på fm 88 mhz så de hörde lyssnarna.

Detta med spela in filmer från webkamera med ljud från mitt headset är nåt nytt.

Vet ej om jag vill se mig själv och när folk får se hur jag ser ut 2012?
Får testa vidare första problemet är löst jag fick inte ljud pga fel inställningar i usb ljudkortet.

Spelade upp från testen på A och C daton såg mig själv i en liten filmruta samt hörde min röst efter flera misslyckade tester med bild utan ljud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!