NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

lördag 2 mars 2013

Långshyttan 20130302


Blåsten fortsätter uppe i jämtland t ex är tåg mm inställda och det är stormvindar.

Det hände en konstig sak sist jag kom hem ifrån ica.
Tanten under mig som jag aldrig ser/träffar jo några gånger under sommaren.

Hon tar hand om dotterns hund det var ett problem när jag kom upp hit 2011.

Hunden såg jag en gång på hennes uteplats det är en vakthund svart stor med ett enormt huvud den skrämmer mig.

Hunden blev ibland helt galen när jag kom i trappan upp.
Sedan skällde den i timmar ensam i hennes lägenhet.
Men sedan blev det bättre hunden var nästan aldrig här.
Kommer i blåsten bär tung handlat för över 1000skr på ica.
Ställer ifrån mig allt tungt som ställer upp porten.
Ser det lyser inne i hennes kök nån rör sig där inne.
Så skäller hunden kraftfull jag blev rädd/arg.

Hon ringde sedan till Anki på Hedemorabostäder att jag var arg och hon var rädd för mig.
Hon frågade om hon skulle flytta härifrån och hon vågade inte gå ut i trapphuset mera den dagen.

Denna tant har anmält de asylsökande många gånger en gång för att spelade högt pga störning ifrån de asylsökande.
Vi hade flera trevliga samtal under sommaren.
jag lätt klädd  naken överkropp och sexiga sportshorts på gång för cyklingen och ryggsäck med kex och flera vatten flaskor.
Hon var inte elak hon var snäll gammal skrynklig gråhårig men väldigt snälla ögon.

Ok jag bad Anki att be tanten om förlåtelse för att jag blev arg men hunden skrämmer mig den skäller enormt starkt.
En gång anmälde tanten att jag hade stått vid hennes fönster och retat upp hunden det var fel jag var ej ute den dagen.

Eftersom Georg ännu är inlagd på Huddinge sjukhus så gör jag all programtid fn.

Allt gick bra idag körde igång A datorn en IBM med XP.
Spelade in där på shure radio sista låten hanns med innan det bröts total tiden var 1:29:53 perfekt timat.

Det svaga brum som hördes på www.narradio.se/webbradio kom ej ifrån mig.
Dagens program var det första hela färdiga program som täckte hela program tiden mellan kl 1700-1830.

Måste göra Gunnar på 60 minuter  del 2 mellan kl 1700-1800 till den 9 mars+resten mellan kl 1800-1830.

Gunnar på 60 minuter utgår fn som eget poddprogram.

20130124.podomatic.com

Kommer nog lägga in några längre inslag på A datorn finns inte så mycket har dock lagt in en ifrån CDR skivor.
Tänkte spela in på A datorn med enkelt headset.
Sist fick jag ingen medhörning som det var kopplat.
Inte svårt att fylla ut program tiden med radio Holger eller radio länsman även om man kanske inte hinner med de längre programmen i sin helhet.

På D datorn kom ej line in eller mikrofon med på nya usb ljudkortet real tech som satt i fungerade inte mikrofon ingången alls.

Asylsökande flyttade igår samt det var ett gäng med småbarn som lekte på gården läs asylsökande.
En asylsökande som är blåklädd gör ingenting om dagarna.
Han leker med barnen kollar postlådorna kastar snöboll skottar snö.

Ska han bara driva omkring här bo och äta gratis på våra skattepengar.

jo nu är det åter kris i Långshyttan.
Enligt DT.se går Outookompos stålverk Kloster med förlust på 85 miljoner 2012.
Även Nyby utanför Eskilstuna går kraftig minus bolaget blöder.
Så nu är framtiden åter osäker även Erasteel driver ett stålverk.
För ett år sedan fick 100 anställda gå hem.
Det finns ingen framtid för stålverken i Långshyttan!

Lågländer t ex Kina tar mera av marknaden.
Vad som händer i Avesta vet jag ej hur det går där.

Flyktingbarn ska placeras i Långshyttan i de lokaler som blir tomma till hösten då högstadiet läggs ner till hösten 2013.
Jag sköter live streamingen idag tryckte  på nån knapp på B datorns tangentbord så den gick i viloläge fick inte kontroll på den stängdes av.

Det blev därför ett oplanerat avbrott i live streamingen på

http://webradion.tk eftersom C datorn var upptagen med dator underhåll som görs dagligen på de datorer som är igång.
Men senare fick jag fart på streamingen igen!
Meningen är att även A och HP 655 laptop ska kunna streama live.

Man måste dock skapa dessa spellistor och noga kolla vad som finns på varje spår  det kan ibland vara frågan om flera tusen spår.

Blåsigt ute samt halt de har sandat mera idag.
Jo jag kollade postlådan utanför igår Avesta bladet min nya utbytta mp spelare kommer i postlådan ej hämtas på ica.







































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!