NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 28 mars 2013

Lite info


B datorn tog över live stream från C datorn även D laptop HP 655 är igång Norton som ingick är borta Windows defender tog över gratis.

Har hostat enormt i morse en spegel åkte i golvet i tusen bitar.
En sprayflaska med fönsterspray blötte ner en matta jag bara hostade och fattade inte vad som händer började gråta.

Fick tvätta mattan mm i tvättmaskinen samt rengjorde lite i köket.

Har kollat på alla småbarnen som leker på gården asylsökande.
Nytvättat och allt hostande gör mig ont i halsen.
Hade jag haft bra batterier hade det blivit en lång film samt ljudinspelning igår man ska tänka på allt.

Skulle skicka upp de två små filmsnuttarna igår på Archive.org
men de hade tillfälligt stängt för en uppdatering.
Efter uppspelning på Windows mediaplayer /inspelning slängdes den mappen bort utan att bli sparad i en mapp.
Spelar in radio Framåt live med musiken dock är det bara nedladdnings versionen som får läggas upp där musiken är borta.

Tydligen finns ingen vårvärme i sikte när kommer då flyttfåglarna?

Jag hade fel om Byvalla där vattenhästen från BLJ står kvar.
Blj gick på höger sida om den vilket syns på bilder där fanns även BLJ bangård där växer bara skog i dag tågen korsade väg
68.

Har kontakt med Kurt Möller han köpte en del tågböcker när jag bodde i Märsta.

Kurt var uppe i Långshyttan 1964 inför nedläggningen av BLJ och den sista resan han syns utanför lokstallet i ett litet ånglok
de drog alla sex ånglok från lokstallet.
Stallpersonalen hade kepsar i svenska flaggans färger för det var den 6 juni 1964.

Lyssnar på radio 1 live när jag besökte ULJ fick 2011 fick jag
inte se våra tåg utan två rälsbussar.

Jag undrar om SD lägger ner sin radio eftersom de inte ska sända på lördag?

Georg vet inte om han orkar prata i radio om han får ordning på sin mikrofon.
Jag tar gärna över alla program via ftp.
Fick sitta uppe över midnatt eftersom Georg inte ska sända på lördag för att sätta ihop ett program som blev 1t 29 min +några sekunder.

Läste om den 23 åriga kvinnan som blev  tafsad i rumpan av en kulturberikare,hon knäckte hans näsben men blev själv åtalad för misshandel.

Varken sexuellt ofredande eller misshandel är ok!
Man vill förbjuda att skicka sms i bilen regeringen ska fatta ett beslut.Men herregud vem ska utföra kontroller på det?
Personen måste fastna på bild pillandes på sin nalle!
Byråkati innebär onödiga regler som ändå inte går att verkställa.

Lennart känd från radio SD en gång samt inringare till Georgs telefonprogram de gånger jag besökte radiostudion och körde direkt tog jag emot samtal mellan kl 1730-1830.

Ofta var det inte så många som ringde tog nästan tre timmar att ta sig från Märsta.Sen fyllde Georg min ryggsäck med ett års radioproduktion=tung!

Sen bussen till Älvsjö pendeln till Stockholm C Cst orkade inte åka Märsta pendeln utan gick med varselväst över spåren till den norra säcken och till spår 3 för att invänta SJ Uppsala pendeln.


Tågpersonalen kände ofta igen mig så jag slapp betala.
När jag ännu jobbade kvar med tågen hade jag en sk vagnsnyckel.

In på Uppsala pendeln kommer en kvinnlig sk ombordare fd tbfh jag sitter i första klass mitt emot mig sitter en affärs resenär med en laptop och glasögonen på nästippen.
Ursäkta får jag besvära om biljetterna...jag tar upp vagnsnyckeln med orden det går väl lika bra med vagnsnyckeln?

Hon skrattade till och sade ja det går så bra så.
jag försökte se lugn ut för jag var beredd på att betala.
Gubben med den bärbara kollade när jag stoppade ner  vagnsnyckeln i bröstfickan.

Ni hittar mig ofta på SJK forum postvagnen.
Georg är svårt sjuk han ser personer och hör röster i huvudet.

Han har ju b la diabetes som han fick hjälp på Huddinge sjukhus.

Sjukhusradion en kuddhögtalare var trasig folk snarkade.
En avled under natten.
På Dalens sjukhus ville dom inte skicka hem honom men Georg krävde att få åka hem fast han ännu är sjuk.

Han håller sig i dörrhandtagen han är rädd för att ramla omkull igen.
Det är fn lite osäkert om Georg kommer tillbaka till radiosändningen.

















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!