NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 14 augusti 2012

Långshyttan 20120814 Benmusklerna fick jobba!

Varm dag efter kall natt lite svalt på morgonen.
Drog norut på fd gruvbanan en traktor jobbade på en åker annars ligger det mesta av markerna ej odlade.
Cyklade långsamt på låg växel tog det lite lungt.
Längre norrut mötte en cyklist i hög fart en skogsmaskin störde jag vände cykeln och fick upp en fin fart i nedförs backar.

Drog sakta fram i värmen mot Flyttjesjön fyllde på vatten i en bäck mellan St Älgsjön och Flyttjesjön.

Drog mot vändplan på skogsvägen innan gränsen till Säters kommun.
Spelade in Gunnar och en mikrofon 20120814.

En bil med en kvinna och en äldre tant körde och vände de får ej köra här det är en enskild väg med förbud mot obehörig trafik.
Just som jag skulle dra iväg pga alla insekter kom en ung snygg kvinna på en dyrbar cykel körandes på en träplanka från Dalkarlsvägen.

Med ett härligt skratt försvann hon i riktning mot Svedbo i Säters kommun.
Röd tröja brunett röd cykel kraftig ram med kraftiga däck.
Drog hemåt svettig och myggbiten en broms mindre såg en grodbebis samt en död groda samt på två ställen kommer kantareller.
Väl hemma pratade jag med den ena granntanten även hon blir störd av nån asylsökande varje kväll det hjälpte inte att jag flyttade sängen till nästa sovrum.

Såg en somalier som saknar en fot.
Blir enstaka avbrott som drabbar C datorn då stoppar webradion det är inte ok.
Granntanten berättade att det fanns asylsökande barn som snodde post i våra postlådor men det flyttade 2011.

I min lägenhet bodde till mars 2011 en svensk familj med ungdomar.
Men innan dem bodde här asylsökande.
Mulet stod det men först var det sol sen lite halvklart men sen mera sol.
Igår tömde jag bara en sopsäck sen regnade det och jag duchade.
Inte så mycket kvar pension på fredag underskott nästan 3000kr.

Många besökare på mina bloggar från USA.
Radio Framåt är tillbaka med det går ej att ladda ner.
Program nr 10 finns på youtube så på B datorn gör jag om filmen till mp3.











































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!