NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 25 april 2013

Långshyttan 20130425


Inte kul när man är uppe efter midnatt och sover tungt ett enormt pissande under natten i en hink för jag orkar inte upp stup i kvarten för att tömma blåsan.

Men man är knappt vaken då har datorn gjort en windows uppdatering under natten vilket sker ibland och därmed även startat om.

Men så ut hur ska man klä sig idag blåsigt?
Tog sport skor för första gången varma tränings byxor och camo jackan samt svarta varma handskar.


Grävskopan längre ned hördes inte då jag höjde volymen på mina hörlurar ner till Yamis gatukök.

jag gick på den fd banvallen där lokstallet mm fanns.
Innan stationshuset fanns en semafor gick förbi fd stations huset med fd vändskivan.

Hans fru har en cd med radio som skvalar nån dynga så hörlurarna blir kvar i öronen hör dock knappt vad hon säger.

Två husmans kost betala sen till ica lite mindre inköp.
Såg en brutta i svarta leggings med en enorm bakdel.

Tillbaka till Yami hämta maten sen med lagom tung väska+påsen genom den fd bangården och statshotellet utmed vägen förbi kyrkan isen på Tyllingen håller på att delvis släppa.

                 Fiskmåsarna är tillbaka igen

Våren 2013 är min andra vår här uppe och de har kommit de skränande fiskmåsarna.Gick cykelbanan utmed 270 som byggdes för att underlätta för skoleleverna på Långsbro skolan men sedan lades den ner 1997.

Stannade ibland och vilade snöt mig och vände mig mot den hårda och iskalla motvinden och såg upp emot skogarna några kilometer norr om Långshyttan någon snö syns ej till.

Undrar hur det ser ut på de väldigt snöiga skogsvägarna men det är ett tag sedan jag var där uppåt.

En gasbil från AGA troligen i Hofors har levererat gas till Erasteel och föraren tog lite rast vid brevlådan vid fd Långskolan/buss hållplatsen.

Solhemsvägen inga nakna småflickor idag pappan har en målarfirma.

Familjen Stewens har både tupp och höns samt två hästar de hälsade på mig mulen var varm.
NU blev det hård motvind iskall jobbigt.

Var ute igår bara för att kolla en tom postlåda men idag var det mera.

Åt en husmanskosten med några smörgåsar också smör blev köpt och denna gång fick jag hela nio kronor för min pet flaskor/burkar.

Är medlem i hyresgästföreningen så hem&hyra får man.
Hoforsbladet får vi cyklade till Hofors 20120522 bilder har publicerats.

Mitt dalarna kommer varje onsdag den når 90 000 läsare.
Årsbesked från Försäkringskassan.
Årsbesked från Kåpan finns närmare 500.000kr där.
Chefredaktören Jimmy Windeskog skickade ett provex av Nationell Idag.

Sparköp katalogen samt ett....lyssnarbrev vilken sensation va??
Dvs det finns ännu folk som köper ett kuvert ett frimärke dock ej använder en vanlig penna utan det är skrivet på en dator och utskrivet i A 5 format.

I lumpen i Uppsala S1 1980-1981 jobbade jag i reprocentralen samt skötte utdelning av posten inom regements området.
Man fick cykla ned till Döbelnsgatan posten där och hämta det som skulle ner till regementet.

Förr med PR adress i Märsta och eftersändning från box 526 114 79 Stockholm men de sista åren nere i Märsta var boxen borta brevia tar enormt betalt för att eftersända.
Ett stort kuvert med frimärken för 30skr som jag har betalt innehöll hel två brev.

Den första ägaren till brevia strök bara över adressen och skrev dit den nya.Han var även hemligt medlem i Sverigepartiet gud så hemskt!

Förr fick jag vykort med svin på eller svarta fotbollsspelare.
Kanske scannar detta lyssnar brev senare avsänt från Tjockhult var det nu ligger?

Att folk ska driva med mig och inte ens kan skriva seriöst och mitt sitt rätta namn.
Nåja jag får tacka för selman dvs en tjugosedel.
Brev kan ej innehålla semlor haha!




























































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!