NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

fredag 19 april 2013

Långshyttan 20130419


Nytvättat med det långa håret i ordning skönt.
Såg grannflickan hon kanske är 15år hon lekte med småbarnen på gården hela dagarna men det anmälde jag till migrationsverket så nu kom hon ifrån skolan.

Var trött och har aldrig deklaraterat med E legitimation förut men minns det egna lösenordet så var det klart.
Fick just posten man måste ner för en trappa till min egna postlåda var fanns det där nåt djävulskap????

                          Gunnar får tillbaka 4 625skr.


jiiiipppiiiii!


Enligt en handläggare kan de endast skicka till postboxen i Stockholm som jag har fått låna gratis av nationell Idag.

Den jag pratade med pratade skånska så det tog tre dagar så kom den min deklaration nr 2 utan koder men det är redan klart vid datorn på nåt sätt via Nordea gick det bra har sparat kvittot.

Lokala skattekontoret i Uppsala Jag bor i Hedemora kommun.
Kenneth Andersson
Box 42021
126 12 Stockholm

Beräknat belopp tillbaka 4 625skr.
Drar inte det som står liten text många siffror.

Ska återkalla tandläkaren i Hedemora jag återkommer i juni när dessa pengar från paradiset har kommit.
Blev lite för mycket igår det blåser mindre är rätt kyligt småregnar.

Nu väntar högtryck under helgen.
Enligt Windeskog har de skickat tre post försändelser till mig men de kom ej idag.

Man ska väl sluta skicka ut dessa blanketter är väl meningen vad man har läst.

Nu kan jag spela in telefonsamtal med en enkel teleadapter men det blir inte helt perfekt utan det ligger på ett brummande ljud.

Visst blir det minus nu fram till skatteåterbäringen och underskottet drar ner återbäringen javisst därför får jag ligga lite lågt med matinköpen halvsvälta lite......


Men jag behöver inte göra som Monica Törnell låna fem skr för att köpa ett paket smör.
Klåda i ögonen skapar lite korsdrag dålig luft här blir så instängt.

Jo det blåser ute men något mindre än förut en flock fiskmåsar busade på gården tillsammans med de lokala flockarna av skränande kajor.

Men som sagt trots en minus ett tag framåt så blir det lite över till plus en  bit in i juni det är nåt att se framemot.

Även om man drar bort kanske 2000skr blir det då mer än 
2 600skr på plussidan.

Köpter två mp3 spelare till med två tums skärm Andersson 4G a 249skr ingen frakt  www.netonnet.se

Har tunna sommarbyxor med en tunn skjorta på väger:

108kg äkta gubbmage och kollar på småflickor på gården tyckte även att grannflickan hade en fin kropp korta lite kraftiga ben stor bak fint hår hon får tio poäng.

Men jag är trött på den flickungen som går omkring iklädd overall med bävernylon och regn med några plusgrader är väl ett vårtecken?


Så posten från Stockholm  kommer nog nästa vecka det är ingen panik längre med en klar deklaration och pengar tillbaka så man åter hamnar på plussidan!

Skrev även till trafikverket om felskyltning i Rörshyttan det ska stå Österby men det står Österbyn med ett n på slutet att ingen i Österby har reagerat på det?

När värmen kommer ska jag lägga ut en större plastmatta på det smutsiga balkong golvet.
Orkar inte rengöra det även taket är smutsigt det är sprickor i betong väggen nån har tätat med en trasa!

Tänk när all pollen börjar komma in det där gula.
I Märsta blåste det in och lade sig som ett täcke på allt.
Även tallbarr mm från träden utanför blåste in man bodde på 6 våningen i höjd med träden så då blir det extra blåsigt.

Visst ser jag dagligen asylsökande en del är svarta en del bär hucklen småbarnen är söta det är asylpolitiken det är fel på.


Man kan inte gå omkring och hata allt och alla då mår man inte bra.

Men med tanke på att kulturberikare man såg i Märsta det var nästan 50% icke svenskar så hade man hoppats att slippa bo bland asylsökande.
Men med så många tomma lägenheter hade man fått riva ännu mera hus här annars.

Dessa stor barnfamiljer sliter på lägenheterna som är stort behov av upprustning.
De är många i en lägenhet de har många barn.
Både kommunen och bostadsbolaget gör förluster och revisorer ger ej sitt godkännande till kommunstyrelsen vars öde ska avgöras i maj.


































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!