NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 18 april 2013

Långshyttan 20130418


Ja vilken dag måste dock ut idag när min tvångs sjukpension kom.

Regn och blåst runt +8C mot ica ortens livnerv med dubbla väskor.
Mogna damer storbystade såg Gunnar de hade glasögon och var lagom skrynkliga haha.

Unga kvinnor såg jag också lagom knuffande mellan hyllorna.
Ica verkar ha nya kortläsare glömde mitt returkvitto igen.

                            Uselt väder idag tvi

Tungt och det blev den kortare vägen hem vädret var bedrövligt.
Regnet ökade var dock tvungen att stannade några gånger och snyta näsan och samla krafterna.

Kollade min postlåda den var tom uppför en hel trappa.
Säter var det tre trappor i Siggebo.
Jag var blöt i mitt långa hår som går längre ner än axlarna ja det droppade om håret inte kul.

                      Gunnar såg Bosse från Sybo

Tog lång tid att packa upp och slänga kartonger mm.
Såg Bosse från Sybo på ica med sin långa hästsvans han har ett ovanligt efternamn ska återkomma vad det var.

Fick köra med hårtork så till slut blev jag torr i håret igen.
Eftersom jag spillde kaffesump på en matta i hallen blev det rengöring av tre mattor varav en åkte in i tvättmaskinen.
Mattan var stor och tung på slutet trodde jag tvättmaskinen var på väg bort så den hoppade.

                            Vatten läckaget var tog det vägen?

När jag kopplade in tvättmaskinen inkl det elektriska så blev det ett ständigt läckage i en koppling jag köpte fast jag drog åt hårt.

Fick alltid ställa en gammal papperskorg under sen fick  man tömma den men nu var det nästan ingenting i den.
Senare idag kom det en del sol till och från.
Vädret här ser ut som på hösten innan vintern börjar som i oktober och november grått +8C och enormt blåsigt.


                        Nya besked från Hultman

Ringde Georg i studion han är inte varken snäll eller trevlig emot mig nej tvärtom ilsken och irriterad.
Men fick jag epost från Anders Hultman på närradio föreningen Georg har missuppfattat allt.

                      Telia tar inte bort kopparledningar

Georgs faktura är ingen faktura utan ett erbjudande
han behöver inte betala 16 000.

Telia ska inte ta bort kopparledningar och riva telefon/luftledningar och riva några telefon stolpar.

Jag har betalat tandläkaren nere i Hedemora Sveaparkens klinik.

Rotfyllningen gick bra men den var mycket dyr.
Över 3000skr kostade den men den sista delbetalningen på 644 skr är betald.

Min camojacka är ännu blöt och några småbarn har lekt på gården varav en är iförd overall med bävernylon som man har på sig på vintern.

Skapade en häftig spellista på winamp på C datorn med över 11 0000 låtar men bara för privat lyssning.

Jo jag kollade postlådan en gång till men det var lika tom som första gången.

Åt grillad kyckling men kyckling är de små gula?
Våren har tagit lite semester fredagen ska bjuda på samma usla väder.Regn är dock bättre än snö.

Snart vet jag hur mycket jag  får tillbaka på skatten.

Har laddat ner alla SD program från radiosd.se
Snart kommer alla deras program mellan 2011 till januari 2013 att läggas upp.
De kommer upp spellistor på C datorn senare även på B och kanske på D datorn för livestream på http://netradion.tk

Bad Georg att testsända på natten om program ledningen är ok om den är trasig måste jag köra ut nåt via ftp.

Ska berätta för Georg att han har missuppfattat allt.



















           




















                    




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!