NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

måndag 25 februari 2013

Långshyttan 20130225


<object height="94" width="422"><param value="http://www.divshare.com/flash/audio_embed?data=YTo2OntzOjU6ImFwaUlkIjtzOjE6IjQiO3M6NjoiZmlsZUlkIjtzOjg6IjIzNzgyNTk1IjtzOjQ6ImNvZGUiO3M6MTI6IjIzNzgyNTk1LTgyZSI7czo2OiJ1c2VySWQiO3M6NzoiMjgwNjEzNCI7czoxMjoiZXh0ZXJuYWxDYWxsIjtpOjE7czo0OiJ0aW1lIjtpOjEzNjE4MDg3NTY7fQ==&autoplay=default" name="movie"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed wmode="transparent" height="94" width="422" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" src="http://www.divshare.com/flash/audio_embed?data=YTo2OntzOjU6ImFwaUlkIjtzOjE6IjQiO3M6NjoiZmlsZUlkIjtzOjg6IjIzNzgyNTk1IjtzOjQ6ImNvZGUiO3M6MTI6IjIzNzgyNTk1LTgyZSI7czo2OiJ1c2VySWQiO3M6NzoiMjgwNjEzNCI7czoxMjoiZXh0ZXJuYWxDYWxsIjtpOjE7czo0OiJ0aW1lIjtpOjEzNjE4MDg3NTY7fQ==&autoplay=default"></embed></object>


Måste nu göra program varje lördag kl 1700-1830.
Stockholms närradio fm 88mhz 200watt.

www.narradio.se

Kommer även att testa live stream ifrån Långshyttan en lördag kl 1830-1900.

Kort om idag tömde tung sopsäck flås flås!
Gick på plogad landsväg upp till Laggarbacken och Hinshyttan.
Har flera filmer med ljudupptagning Gunnar och en mikrofon 20130225.Fick byta batterier samt flera avbrott tror kylan tar hårt på batterierna.

Gick en bit på Pråmleden vände vid brevlådorna.
Mötte/filmade folk solen värmde en del den är stark nu.
I skuggan är mycket kyligt ingen fara med vinden.

Klarblå himmel och bergen är mäktiga man ser långt borta med mobilmasten utmed pråmleden uppåt Ängelsfors och in i Hofors i Gävleborgs län X län i Gästrikland samt i södra norrland.

Utmattad så föll jag i is halkan på vägen hem den lutade och det var snorhalt lite ont gjorde men ingen fara alls.

Med ftp överföring kommer våra kvartals fakturor ifrån närradio föreningen sänkas ifrån 24skr/timme ner till 12,63skr/timme.


Jag har gjort ett misstag har många usb kablar de tre mp3 spelarna jag har medföljde korta usb kablar.
Eftersom jag fick returnera den felaktiga och allt skulle med tog jag fel usb kabel.

Min ena digital kamera samt action cam har en egen särskild usb kabel som är smalare ingång på.

Så fn kan jag ej överföra filmerna och visa eller göra mp3 fil av dagens filmer då den kabeln av misstag skickades till Netonnet.

Har skrivit till Jenni om att få tillbaka den kabeln tokigt.
Vill ni medverka i radion och prata om politik och samhällsfrågor ring då samtalen bandas och sänds senare efter redigering.


Ni behöver ej medverka med fullständigt namn.
Om ej gubben piggnar till så är det slut med studio frekventa.
Vi får se hur det blir med den biten.
Georg har svårt att prata tandlös dålig hals och hans personliga problem och hans pop musik klarar vi oss utan i fortsättningen.

Jag måste få 100% kontroll på Gjallarhornets radioprogram det ska inte en icke nationell studio tekniker få fortsätta att förstöra.

Kenta ifrån Nacka kan medverka har ringt honom  han brukar ringa SR och radio 1.

Lennart hoppas jag ringer mig så spelar vi in.
Lennart sände ifrån SD så han har sänt hos Georg.

Georg berättade att Percy Brunström en  gång bjöd in Ahmed Rami i studion men när Rami började hetsa emot judarna blev Percy rädd så Ahmed åkte ifrån studion.


Ska dels spela in Gunnar på 60 minuter del 2 mars 2013 samt ett program kl 1700-1830 med inslag ifrån t ex radio Holger,radio framåt och radio länsman mm.

Det finns enormt att hämta ifrån men program tiden gör att man får begränsa sedan måste jag läsa in texter och komma nåt att prata om inte helt lätt det finns så mycket.
Det är även slut med att skicka cd skivor till studion.
En gång blev det tyst i sju minuter jag frågade varför han inte tryckte fram nästa spår nej det går inte för då vet jag inte vart jag är.

Jag tycker synd om gamle Georg han måste få vård nu!
Hur SD ska lösa detta vet jag ej de sänder fn en repris ifrån den 9 februari som Lezlek på närradio föreningen sänder ut från en rullbandspelare ifrån Sveriges radio.

Han har gått låna nyckeln när Georg ligger på Huddinge sjukhus.

Jo i Hinshyttan droppade de ifrån hustaken så solen värmer lite på dagen samt man kan se marken lite på vägarna.

Tills vidare gäller detta ftp överföring med färdiga program kl 1700-1830.

Pga mitt misstag får ni vänta med att se dagens filmer/lyssna samt höra Gunnar& en mikrofon 20130225.

På fredag är det mars månad nu måste vi fortsätta sända på Stockholms närradio annars kan vi ej fira 25 år på Stockholms närradio den 1 juli 2013.  1 juli 1988-1 juli 2013.

































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!