NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 5 september 2013

Vilodag+bilder

Trodde det skulle var fint hela veckan men idag är det mulet och +17C.

Uppe men somnade om sen blev det rengöring av svettig kropp och smutsigt hår.Såg en räv igår och Hanna Wigh SD Falköping erkände för mig på facebook att citat "Du har nog rätt jag är ingen äkta nationlist".
Hennes man som hon har barn med kommer ifrån Litauen.
Hon och lokalavdelningen delar med glädje i jippon som möten över gränserna möten mellan olika etniska och religiösa grupper hon är stolt över att få träffa imamer även om de inte delar deras åsikter.Detta är ju att ställa upp på samhällets pk linje.

SD är mera pk idag de gör allt för att komma in i samhället på alla plan vilket innebär att de också ger upp grundläggande mål för en politik för oss förtryckta svenskar emot hela median som hetsar emot oss patrioter.

Jag skulle även vara en gammal rasist osv.
Är förkyld och nyser näsan rinner kollade in Asklander.se tog hem mera av alla Mickes bilder.
Att han stavar så mycket fel beror att han och jag skolkade från skolan de sista åren vi kollade på tågen nere vid södra station eller på centralen.

Vad det är så märkvärdigt med båtar och fartyg som Micke kan allt om fattar inte.

www.alltomfartyg.se

Alla fartyg ligger i bokstavsordning hans bror Peter är...sjöman.

Igår lite luft hade gått ur bakdäcket fyllde bara i lite så det måste fyllas på mera luft där bak nästa gång tar en stund att få däcket stenhård lite mera ska in där fram.

Kolla in www.eniro.se se Långshyttan gå söderut utmed sjön Lången se Västerbyn som tillhör Stjärnsunds post nummer område 770 71 Stjärnsund.

Den gamla rälsen från 1800 talet ligger kvar och när jag fyllde på vatten efter bron där Bysjön börjar kom först en yngre kvinna som rastade en hund när jag skulle dra vidare kom en snygg ung kvinna på cykel som hej och efter en kille de cyklade ner till vattnet kanske skulle de fylla på sina vattenflaskor.
Sen gick jag uppför backen en flock stora kossor till vänster de låg ner och tuggade de slöade.
Bondgård till höger man ser den fd lanthandeln buss hållplatsen där jag sökte skydd undan ett oväder i timmar en gång heter just affären.

Svänger vänster norrut ser man trasiga lador en gård med flera hus som ser lite öde ut men ännu längre norrut finns en större bondgård med lador och flera hus såg även några stora som låg ner kanske kor eller hästar.
Svänger höger Mot Nygårds  Hällsjövägen fd bondgård där bor en gubbe fd bonde innan ett litet fritids hus.

Uppförs backe svänger till höger där uppe till vänster flera hus.
Sen till vänster är  tre skogsvägar som delar på sig se kartan.
Inga problem med några myggor eller annat flygande som anfaller en.Den första grusvägen till höger går bara en liten bit innan den tar slut.Går rakt fram grönt och vackert en del fina blommor finns kvar visst vissa gula löv sen man och många gula löv faller av redan.
En och annan myrstack ser man där nere var de många flera och ännu större.

Sen ser man ett sk produktionsområde de är nog ett kalhygge.
Vägen till vänster går en bit men tar senare slut.
Fortsätter rakt fram men sen vänder jag och efter att ha gått med cykeln bär det nu nedför i hög fart får bromsa ner lite.

Sen ut på Hällsjövägen igen svänger vänster trampar på för det är en mindre uppförs backe med höger sväng det är tredje gången jag besöker Hällsjön.

Solen är mycket het får dricka mycket och kissa massor av gånger.

Nere vid sjön så är det saker i vattnet själva vattnet är rent men det ligger nåt i vattnet det är frön från tallar?
Får snutta på det vattnet som finns kvar nu genom skogen sedan jag har passerat de sista fritidshusen de är ett fåtal som bor här året runt.

Fick grus i dojan eller kängan fick fixa till det.
Vid en fd bondgård såg jag flera tornseglare så här sent på året.
Brevbäraren slipper besöka varje hus i Kallbäck man har samlat ett tiotal hushåll till ett ställe.
En gammal tant med kryckor släpade sig uppför backen för att kolla sin brevlåda.

Vad fn har ni gjort med vägen?
Nere vid vägen som förr var asfalt som delvis var trasig var
vägen nu täckt med grus det dammar för varje bil som passerar samt inte bra att cykla på kan bli punka.

Ilsken men vänder uppåt skogen samma väg tillbaka genom skogen.
Pråmleden 2012 cykling till Ängelsfors och Hofors

Hällsjön vid ett annat tillfälle inte lika varmt som igår

Sista fritids husen innan skogsvägen ström och telefon ledningar är här nedgrävda.

Kvarglömd räls efter BLJ i Västerbyn på platsen fanns en växel med ett stick spår under en period.Mycket gammal räls.

Här följer Gunnar en skoterled 2012 i maj som ledde in i Säters kommun väldigt blöt delvis man fick gå på sidan är filmat.

Kossor med många nyfikna och busiga kalvar i Västerbyn 2012

Här följer de norra skogsvägarna som jag utforskat tills de tog slut.Den till vänster ledde förbi två skogsjöar men det kallas för tjärn.

Riskebo fäbodar 2012 besöktes två gånger andra gången fortsatte jag ännu längre norrut.Sjön heter Lilla Risken det hoppade små grod bebisar på vägen.

Husby ringen har cyklat till samtliga orter