NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

onsdag 25 september 2013

Gunnar is back in town


Dessa hemska bussresor som inte går rakt utan svänger ut på landsbygden i Husby socken.
När jag dum som jag var 1994 pga en viss Susanne i Uppsala flyttade Almunge tvingades man dels köpa UL kort för 400 som inte gällde statsbussarna jag som var van att alltid åka gratis.
Bussen tog 35 minuter och vägen är smal med skarpa kurvor.
Länsväg 282.

SJ eller SL tågen var gratis och på SL smet jag förbi spärrman Karlsson varken vakter eller såna anordningar som finns idag de kunde skrika bäst de ville  jag viftade hastigt med mitt SJ privatrese kort jag hann inte se sade de so what.


Bussföraren stirrade länge på min kallelse från Sveaparkens kliniken.Han tog fram sin tjänste telefon innan han tryckte fram en biljett med kallelse för NOLL KRONOR går som sjukresa.

Fick man se mer av landsbygden igen har delvis cyklat utmed dessa vägar till Säter och Stora Skedvi,Arkhyttan osv.

Numera är det kl 1300 jag ska vara där bussen var lite sen men innan kl 1230 är jag där.De har lunch mellan kl 12-1300.
Väldigt blåsigt och vindarna är kyliga.

Så ser man Hedemora kyrka nåväl hon tog den första tanden av fem en liten framtand utan någon spruta så idag fick Marita inte spruta ha ha.

Gjorde inget ont när hon körde på i olika hastigheter i käften.
Allt gick bra svalt i rummet för varmt blir inte bra.

Betalade halva summan kontant av Mimmi i kassan storväxt pulla.

Faktura på 410skr resten 800skr betalas av FK.
24 Oktober blir det en trasig större hörntand. 
18 oktober betalas fakturan.

Vindarna var inte nådiga i centrala Hedemora idag gick mot hållplatsen Gussarsvgatan mitt emot Hemköp där jag handlade några gånger 2012.


Kom ett lätt och kortvarigt regn som gick över.
Ung skolflicka åkte buss linje 18 mot Garpenberg.
Ett gäng spralliga skoltjejer fnissade.

Bussen skulle komma kl 1423 den kom nästan kl 1430.
Mycket skolbarn de tvingas gå högstadiet i Hedemora numera samt en del asylsökande som även de tvingas att deltaga i verksamhet som röda korset m fl anordnar.

Gillar inte bussresor och alla tågresor man gjort blir lätt åksjuk.
Verkar ha kommit fler färgade hit b la i huset bredvid mig,
såg även en svart kvinna med en liten flicka.

+9C ute ändå är elementen kalla i badrummet verkar det inte komma någon värme igår kväll kom heller inget varmvatten trots en häftigt spolande.

















































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!