NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

tisdag 16 juli 2013

Långshyttan 20130716

Usel dag samma hosta igen,kan ej handla för än på torsdag då kommer min sjukpension.
Fick en arbetsskada från järnvägen bägge hälsenorna är inflammerade blir värk vid gång av varierande grad.

Har lärt mig att leva med det man haltar fram stelt på vänster foten senare haltar man fram på höger foten istället det skiftar.

Jag går emellan med dagens positiva besked:
B datorn fungerar liksom C datorn från nu att även stream från  input soundcard utan problem.

B datorn har aldrig fungerat att köra med ljudkortet/datorn som insignal det blev några hemska försök på 88mhz allt kom tillbaka min röst min musik det lät som ett super eko.
---------------------------------------------------------------------------------
Skulle bara testa och se det lät normalt en egen mikrofon är kopplad till line in den brummar i stereo läge när jag testar över netradion.tk men eftersom 88mhz i Stockholm endast är mono så kopplar man om till monoläge.
---------------------------------------------------------------------------------
I mono läge låter mikrofonen helt normalt.
Det går även att ansluta teleledningen till högtalar telefonen och koppla in mikrofonen som ligger på högtalaren som  idag är kopplad till C datorn.
---------------------------------------------------------------------------------
Även skype fungerar på B datorn med mikrofonen.
Om inte felet återkommer så kommer jag ibland även kunna köra live från B datorn utan problem för första gången.
Det som fungerar på netradion.tk ska fungera på 88mhz bägge använder Shoutcast.com server i USA dvs närradio föreningen.
---------------------------------------------------------------------------------
En kvinna i Uddevalla kallade mig sötnos i ett brev själv såg hon för hemsk ut i sina fula glasögon.
Igår blev tio timmar mix88mhz flera gånger var jag borta ett tag då hade bandet slutat man måste vända manuellt.
Detta är så jobbigt med dessa band man måste passa dem hela tiden.Där inne i luckan är det mörkt det är svårt att se var bandet befinner sig på band tejpen.
---------------------------------------------------------------------------------
Tänkte köra ut detta från B datorn och spela in på C datorn med Rarma radio och ställa in på spela in dela inte upp.
Men bröt för att testa B datorn med ljudkortet som insignal och tur var det så nu kommer även B datorn ibland för bli den streamande datorn strömmande på svenska.
---------------------------------------------------------------------------------
Förutom allt hostande mest torrhosta så måste man tvätta bort all svett och det långa hårdrocks håret.
Kört defragmentering  och djup optimering på B och C datorn.
Två kassett däck är kopplade till mixern även en bärbar cd/&mp3 spelare går att köra ut samt även två mp3 spelare med 4GB inrymmer 1200 spår.

Nu kan jag inte längre säga att B datorn krånglar på ljudkortet som insignal.Man kan även koppla audiokablar mellan datorer.
Och skifta in/ut signal men man får se upp för återkopplingen.
--------------------------------------------------------------------------------Fn får jag enormt med skräppost på engelska det gick inte att skicka samt helt okända epost adresser med bifogade filer öppna dem aldrig!!!!!
Även falska från Telia och ibland Bredbandsbolaget ren bluff.
---------------------------------------------------------------------------------
Min förkylning och hosta drar ner mina krafter orkar inte så mycket fn.Borde inte sitta inne i dålig luft när det är sommar väder ute,vissa dagar är det inte bra väder.
Så fort jag ser lite mörka moln blir jag misstänksam ni kanske minns förra sommarens oväder fast jag hade tur och fick skydd.
---------------------------------------------------------------------------------
Köpte på ica förut en flaska med Kanjang smakar urk men hjälper emot förkylning mm.


Den här snoriga  jäntan blev tydligen bättre.
Har fått ont i halsen av allt detta hostande.
Golf klubben i Säter vägrar skriva på nya avtalet med kommunen.Jag bodde periodvis i Säter under nästan sex år från hösten 2000 till 25 juni 2006 i Siggebo nära Smedjebacksvägen så trafiken störde en del.

Man kunde se lite från sjön Ljustern även när jag bytte till en lite större från 38 till 59kvm.

Hade ingen kamera och ingen mp3 spelare konstigt nog men var ofta ute långt bort i skogarna lärde  mig att hålla koll på elstolparna/ledningarna för att följa dem hemåt.

Många lekplatser men de var ofta tomma på barn.
Senare har fler flyttat till Säter de många lediga lägenheterna b la på Åsen är idag få och man fick så många nya barn att man fick bygga moduler bakom husen i Siggebo.

Tråkigt nog för mig som flydde akut från flygbuller i Märsta förekom viss flygtrafik på låg höjd med lågfarts flyg dvs propeller till/från dala airport vissa kom över hustaken vilket gjorde mig mycket upprörd.

Uppvuxen på södermalm med all sin flygtrafik b la över hus taken så tål jag inga surrande ljud.
---------------------------------------------------------------------------------
















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!