NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

lördag 27 oktober 2012

Min date med Sandy Huddinge på 80 talet

På Vega Nordensjöldsvägen 61 hade min mormors man Bosse Aspnäs ett fritidshus han fick ärva i början på 70 talet. Jag hade en egen liten stuga som var en fd cirkusvagn som stått uppställd i Länna där Bosses pappa också ägde ett stort hus. Under en period drog jag en extra telefonledning till stugan. Jag ringde ju som en galning till heta linjen. Så här var det från början: jag skulle ringa till en radio/tv affär på södermalm,Hornsgatan. Men ringde fel nummer hörde då ett stort antal ungdomar som skrek det lät som en hönsgård. Att försöka göra sig hörd i det oväsendet gick ej en del spelade också musik där. Träffade dock min första flickvän  via heta linjen. Jag var då 23 år och hon var endast 18år och väldigt vacker blondin. Nåväl kvällen var extremt dimmig i Haninge. jag ringde heta linjen från min stuga och fick kontakt med en ung tjej från Huddinge som sade att hon var full. Kom till Huddinge centrum jag väntar på dig vid parkeingen. Jag var rätt trött dimmigt ute och jag var säker på att tjejen nog bara lurades. När jag väl kommer dit så är hon nog inte där på parkeringen. Klädde dock på mig samt tog min bil en volvo 144 som hade gått som taxi i USA.


Trimmad och köpt av en turk för 10.000kr. Utan körkort men jag åkte fast en gång vid 0345 tiden och fick böter tog dock samma bil hem samma dag. På min Suzuki mc körde jag in i en bildörr på Götgatan och for i gatan. Bröt mitt nyckelben polis och ambulans kom till platsen. Åter olovlig körning natten blev hos SÖS. Kör sakta rädd för snuten varje gång jag körde. Körde sommartid tid/från Vega till/från jobbet med mc och några olika volvo bilar. 142,144 samt en amazon samt Suzuki moped KS50 trimmad gjorde runt 70km/h. Kör Lännavägen mot Huddinge i svår dimma använder helljus samt svårt att se vägen. Balingsnäs sen Huddinge kommer fram till parkeringen var är den fulla tjejen? Jo där satt hon och full är hon också! Blond är hon och hon jobbar på Huddinge sjukhus. Hennes mamma kommer från USA så hon heter Sandy i förnamn. Jag vill ju hångla med henne vi åker runt på småvägar utanför Huddinge i tät dimmm.


Kör av på en liten sidoväg och stannar vi ska hångla i baksätet. Lite hångel när Sandy skriker i panik det står en gubbe där borta han ska mörda oss. Jag kollar vad jag kan se i mörkret det finns ingen där alls. Vad har du tagit för droger frågar jag men får inget svar. Nåväl vill du hänga med till Vega jag har en egen liten stuga där. Fixar du sprit åt mig då älskling frågar Sandy det fixar sig svarade jag. Kör sakta Lännavägen mot Vega kör Nordenskjöldsvägen tills den tar slut vid vändplanen där SL buss från Handen numera vänder 835. Vägen fortsätter på andra sidan skogen där nr 61 är. Men jag får inte ha några kvinnor i stugan så jag säger åt den fulla Sandy att vänta på mig jag ska köra runt med bilen sen kommer jag genom skogen och hämtar dig snygging gå ingenstans stanna här! Kom fort tillbaka jaja. Kör sakta i dimman parkerar bilen vid nr 61 mormor och gubben sover

.
Jag ska jobba nästa eftermiddag. Går i mörker och dimma genom skogen där nu det är en upplyst gång och cykelbana med asfalt. Sandy syns knappt i mörkret och dimman vi går hand i hand genom skogen så vi kommer på baksidan om stugan Sandy ramlar omkull några gånger. jag öppnar en fin trägrind som Bosse gjorde min apa Stina sover i sin stora bur. Sandy vill ha mera sprit jag smyger ner till storstugans källare. Smyger fram till spritflaskorna häller över en del till en annan flaska. Smyger upp till den snygga blondinen Sandy i mörkret. Hon dricker upp all sprit hon fick så börjar somna in så smått. Vi kysser varandra och håller om varandra men hon är så full så jag lägger henne i översängen där hon somnar in. På morgonen har min dvärgsilkesapa Stina vaknat och hoppat ur sin bur samt klättrat utmed väggarna den är mycket upprörd över att en okänd kvinna ligger i översängen. Sandy börjar att sakta vakna upp bakfull ja! Det första hon ser i min stuga är en liten apa som gör konstiga ljud och apan stittar på Sandy som säger men herregud vad är det där? Det är min lilla apflicka Stina hälsa på henne hon är inte farlig haha! Sandy ska till Huddingen sjukhus och vi går genom skogen åter till vändplanen. Vänta här jag ska köra runt jag kommer om en liten stund. Hämtar upp henne dimman har lättat vi kör till Huddinge sjukhus där vi håller om varandra en liten stund och vi kysser varandra. Jag träffade aldrig Sandy igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!