NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 25 oktober 2012

Långshyttan 20121025 Lappmögel tvi!

Jag orkade bara till Abbe-Ica-Abbe och hem i kylan! Dit var det kylig motvind! Sett några få småflickor i overaller med bävernylon. Såg ett spöke en musse kärring i svart huckle tänk och möta henne en mörk natt! Skickade cd till studion med 80 minuter minnesboxen Sverige genom 100 år. Gunnar på 60 minuter två program för november 2012. Sen blir det uppehåll programmet återkommer i februari 2013. Två cd med nationella låtar mm skickade förra veckan. Var uppe lite tidigt sen somnade jag om. Det är ju så mörkt på morgonen och dagarna är ju så korta. Fullt med folk hos Abbe bilar stod i rader parkerade. Nåt vitt kom i luften men sen blev det inget. Kollade för en stund sedan lite vitt på marken. Löven faller ned med rask fart från den flesta träden! En kundvagn från ica har hamnat här också. Det långa håret är längre än någonsin samt lite grått. Man borde ju klippa sig kort och skaffa sig ett arbete men det går inte. Ja jag drack irländskt öl 3,5% så helnykterist är jag inte riktigt. I Hägersten hände det nån gång att man köpte tuborg mm på konsum på Svandammsplan. Även på Främlingsvägen ica korpen i Aspudden. Det är sällan genom åren som jag köpt öl det har gått långa perioder mellan inköpen. Det mörka ölet Murphys är gott när man är törstig. Det får stå framme kan ej dricka kalla drycker. Har aldrig gillat doften av öl när man samlade burkar och flaskor på tågen när man städade tågen mellan 2001-2006 då fick man hälla ut gammal öl. Hade halva balkongen i Märsta ända upp till taket med svarta sopsäckar fyllda med burkar och flaskor. Tog tag i detta separerade burkarna och flaskorna. Tog en kundvagn från ica som jag hade i hallen under en period. Blev många turer upp till Valsta C och det tog tid varje gång. Vanligt folk hade bara nån påse så kommer jag med kundvagn fylld tung med dessa plastsäckar. Kladdigt var det ofta började det krånglar det pep personalen måste tömma kartongen på insidan eller nåt annat som krånglade men pengar på flera tusen skatte fritt blev det. Här är det inte så långt till Abbe,Yami eller Ica/apoteket. kläder har jag hittat ute i naturen samt på tågen samt fick av min pappa som körde retur papper på östermalm men även rotade i soprummen där slängdes fina saker. Hela stereo anläggningar kunde de slänga som fungerade. Gubben hade nycklar och koder til l hela östermalm. Senare körde han söderort en på jobbet hade träffat honom han visslade alltid hade trasiga byxor samt en tunn skjorta på vintern man ska bli härdad sade han alltid. Han satt på Vega på vintern på verandan satt mormor och frös men han rökte och hostade satte bullen i halsen då han skulle både prata/röka och dricka kaffe samt äta en bulle på samma gång. Stängde av elementet i vardags rummet där jag har alla tre datorer samt det mesta av de tekniska apparaterna. 29 oktober har jag bott i Långshyttan ett år! Hur jag överlevde i Märsta kan jag ej fatta men jag hade ju Säter mellan 2000-2006. 17 år i Märsta fick räcka! Nu ska bredbandsbolaget dra viasat guld för sista gången där försvann minst 500kr i ett år.

1 kommentar:

  1. Trevligt om du skriver oftare. Du är en duktig berättare och iakttagare!

    SvaraRadera

Kommentera detta inlägg!