NETRADION.TK

Winamp, iTunes Windows Media Player Real Player QuickTime
Välj att spela upp i din mediaspelare STÖD RADIO VERKSAMHETEN: PG 634252-1 Gunnar Andersson Den 1 juli 2013 firar vi 25 år på Stockholms närradio fm 88mhz narradio.se!

torsdag 10 november 2011

20111010 Fortfarande rörigt efter flytten

Fått ordning på köket.
Varit ute flera gånger genom Långshyttan det är inte stort här.
Varit ute flera mil genom skogarna runt Rällingen och Hinshyttan.
Gått utmed Flyttjesjön in i Säters kommun till Sebo och hem.
Idag vilodag det har varit och är rörigt ett bra tag till.
Spelat in några Gunnar och en mikrofon.
Jag är ensam man omgiven av tre kvinnliga grannar.
Körde mobilt bredband 1-8 november en tekniker bytt port i källaren då fick jag en ip adress.
All teles ip telefon hade nåt fel idag fick jag kopplings ton.
Ingen kabel tv inget fel på tv.

All teknisk utrustning är utspridd lite överallt.
Kör endast på en dator idag fick jag fram två långa bord i vardags rummet här finns bredbands uttaget.
I hallen sitter en konverter med en adapter.
Ska ersätta mina tre 25 meter långa nätverkskablar med kortare.

Den 7 november åkte bussen kl 1017 linje 21 mot Hedemora.
Till Hedemora bostäder och träffa Anki hon är bra kortvuxen kanske är runt 145 cm????

Har besökt Långsbyn och kyrkogården och gått runt Rällingen träffade en kille som flyttade  hit för tio år sedan från Orminge.

Lite besviken här finns många flyktingar!
Tittögat på dörren är gjort för dvärgar.
Repiga dörrar med hål i.
Mycket tröga fönster och slitna trösklar.
Mycket liten balkong +liten källare fick idag ännu ett förråd.

Min digitalkamera är stulen samt mitt kuvert som skulle skickas till försäkringskassan.
När vi kom den 29 samlades en grupp flyktingpojkar de ville senare hjälpa till att bära upp för trappan.
De fick fyra cyklar de behöver service och jag har ingen plats för dem.
Mopeden förstörd i garaget på Sleipnergatan i Märsta de fick den allt där framme är borta.

Blåser inget längre man kan följa den gamla järnvägen mot Stjärnsund.
Pråmleden finns samt massor av fina vandringsleder men kan följa pråmleden upp mot Hofors.
Länsväg 270 är det 2,3 mil upp dit vi får Hofors bladet.

Kan ej logga in på alla mina sidor inkl html sidor lösenord och program finns på olika datorer.
Fick ny spis ny diskbänk samt nytt frysskåp modell större samt nytt kylskåp också stort.
Men frysen står till vänster borde varit till höger.

Kopplat in mormors kyl men ej frysen handlat flera gånger hos Abbe samt Yamis gatukök.
Och Ica Mathyttan samt en pizzieria i Hedemora rök och ost och skink rulle är så gott.
Samt i väntan på busslinje 21 hem till Långshyttan vid hållplatsen på Gussarvsgatan gick jag till Hemköp där var det stort.

Blev stressad i Hedemora mycket folk och affärer och mycket biltrafik som stör.
Kommer nog skaffa en ny eu moped 25 km till 2012 på avbetalning inte den dyraste var inne på Ip motor kanske tar en firma på nätet.

Törs ej ha moped i källaren eller på gatan blir till att hyra garage i Hedemora lite krångligt med buss och buss tillbaka för 80skr.

Ett litet propellerplan har jag hört samt två helikoptrar.
Nåt enstaka fjärrflyg har synts högt uppe med vitt streck och lite ljud bakom men ingen fara.
Skjutbanan hör borta norr om är nedlagd skolan stör ej alls.

Det är så vackert med de djupa skogarna omgivet att alla de höga bergen som alla har ett namn.
Hittade min action cam men min lilla digital kamera den andra för den första fick repor på displayen är bara borta.

Finns inga papperskorgar på gatorna här samt ibland finns ingen trottoar.
Eller så är den så smal så möter man en gumma med sin rullator kan man ej mötas utan måste gå ut i gatan.

Har en Sangean kw mottagare får in 80meter 15meter och 21meter mm sändarmatörer.
Har ingen riktigt kortvågs antenn.

Två scanners med mangnet fots antenn får söka fram frekvenser.
Det svåra blir att koppla ihop dessa tekniska apparater hitta rätt kablage och rätt adapters.
Samt koppla ihop tre datorer med högtalare och usb anslutningar scanners och skrivare mm.

Komma ihåg vilka kablar och vilka adapters som passade just till den apparaten.
Ganska så blöt och lerigt i skogen.

Kämpade hårt med en plåthylla från Jula där är alla böckerna under finns enorma mängder med kassettband.

Kan komma lite störande bilar utanför valde ett sovrum mot gården.
Ja Långshyttan är litet man går igenom på bara några minuter.

Såg vägen mot Arkhyttan det är bara några kilometer över till Säters kommun.
Vid Laggarbacken hade jag ett samtal med en äldre man med en fin hund han hade en hörapparat.
Han tyckte skogsbolagen skövlar skogen ser för djävligt ut.
Ibland är det Sveaskog eller Mellanskog ofta är det rent kalhygge eller hårt gallrat.

Många vackra sjöar som stora älgsjön,Thyllingen,Amungen eller Lången.
Stationshuset finns kvar och klockan går rätt men inga tåg ja ingen räls heller!

Börjar bli extremt trött idag var det vilodag efter vandringen till Sebo i Säters kommun igår.
Och duschning sker varannan dag.

Märsta dammet ligger kvar på mina saker liksom i Säter blir det ej lika dammigt här.
Den lilla dammsugaren jag köpte till Säter liten men med en stark motor räcker här.
Men har med Uppsala dammsugaren från 1994.
De som bor på bottenplan har en fin ute plats en kvinna har en stor kaninbur.
Hoppas ej de grillar nästa sommar!

Insyn jag mest från gatan med persinnerna åker ner samt det finns även gardinstänger.
Samt tygstycken på halva fönstren då kan de bara se mitt huvud.

Mot gatan ligger huset högre än mitt.
Duschslangen är för kort måste fixa en längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentera detta inlägg!